Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nyöppnade restaurang Somm i GBG

Mattias Schyberg

Administratör
Barrique Wine Bar har flyttat till nya lokaler och den gamla lokalen har tagits över av en ny ägare vid namn Daniel Gremlin (www.somm.se). Som jag har förstått kommer han att köra på i liknande stil som Barrique, dvs. med stort fokus på vin och då en hel del på glas.

Kommer att ge det en chans idag där vi kommer att testa deras 7-rätters med tillhörande vinmeny.

Någon som har hunnit testa stället ännu, och i så fall, vad tyckte ni om det?
 

kayaker

Cyklist
Barrique Wine Bar har flyttat till nya lokaler och den gamla lokalen har tagits över av en ny ägare vid namn Daniel Gremlin (www.somm.se). Som jag har förstått kommer han att köra på i liknande stil som Barrique, dvs. med stort fokus på vin och då en hel del på glas.
Lova att ni testar starkt ljus, att spilla vatten och att försöka se till att ägaren äter efter midnatt om ni går dit. :D
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Lova att ni testar starkt ljus, att spilla vatten och att försöka se till att ägaren äter efter midnatt om ni går dit. :D
Tog ett tag innan jag greppade vad du menade, men visst, vi testade alla dessa saker och inga gremlins dök upp ;)

Restaurangen då? Trevligt utan att vara fantastiskt. Ganska trevliga och annorlunda viner. Riesling från Finger Lakes, silvaner från Tyskland, torr moscatell från Quinta do Vallado, pinot från Shea (Oregon), Chardonnay från Sydafrika.

Maten var vällagad och god men minns inte riktigt några detaljer. Inga WOW-moments...

Personalen var trevlig och inbjudande helt utan att vilja för mycket. Skön och bra nivå.
 
Toppen