Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nytt bageri i Varberg! (Kustbageriet - mod)

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Inte en dag försent tycker jag! Sist jag var där så var jag skrämmande imponerad av det lokala påfundet "sommarsemla"...

En gammal kursare till mig från Hyttan har nu tillsammans med en kollega dragit igång ett bageri nere på Västkusten, det kommer att bli grymt bröd. Sjukt bra läge också nere vid fiskexporten.

Måste ned och handla bröd i sommar!

http://www.varbergsposten.se/News2.asp?idNews=958

EDIT: Så där ja, då var det rättstavat också!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Nytt bargeri i Varberg!

Skoj, för just dag bestämde jag mig för att ta en tur till Varberg när jag ändå ska till GBG i sommar. Ska ta och tipsa exet som bor i Varberg, och som just kom hem från Champagne, att han nu kan hitta brödgotter i byn.
 

kayaker

Cyklist
SV: Nytt bageri i Varberg!

Intressant! Jag har bett en kollega som bor i Varberg att köpa lite smakprov åt mig.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nytt bageri i Varberg!

Lite obekräftade uppgifter säger att de har tittat lite på lokaler i Götet för en framtida butik.

EDIT: Var tvungen att korrigera en väldigt underlig svenska.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Nytt bageri i Varberg!

kayaker skrev:
Intressant! Jag har bett en kollega som bor i Varberg att köpa lite smakprov åt mig.

Det är väl bara för dig att cykla förbi och själv hämta upp smakprover 8)
 

kayaker

Cyklist
SV: Nytt bageri i Varberg!

Bubblaren skrev:
Det är väl bara för dig att cykla förbi och själv hämta upp smakprover 8)
Det ingår i planerna men jag hinner inte cykla dit varje dag. Min kollega pendlar dock från Varberg 5 dagar i veckan. :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nytt bageri i Varberg!

kayaker skrev:
Intressant! Jag har bett en kollega som bor i Varberg att köpa lite smakprov åt mig.

Återkom gärna med en recension. Jag hoppas Nicke kommer att göra sitt O.P bröd. Det är helt lysande, smaksatt med kummin och dill vill jag minnas att det är, gyllenbrunt och superbra till kräftor.

Smarrisch!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Nytt bageri i Varberg!

Tror du Nicke kan fixa lite glutenfritt till mig om jag smiter förbi? :)
Det måtte vara den optimala utmaningen!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Nytt bageri i Varberg!

weezer skrev:
Man får tyvärr inte baka glutenfritt i vanliga bagerier.. :)

Mmm, jag vet.... det är för att även de som är supergaletmycketintoleranta ska vara trygga, synd för jag klarar lite mjöldamm i lokalen om det bakas glutenfritt till mig.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nytt bageri i Varberg!

Är det någon som har provat brödet ännu?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nytt bageri i Varberg!

Uuuuuuujujujujujujuuj!


Sen la modemet av hemma, mest därför jag varit tyst. Sen har jag lyckats med konsstycket att sova över i ett suspekt studentkollektiv i Uppsala tillsammans med ganjarökande människor med en ohelig fashination för norsk hip-hop.

Men det har ingenting att göra med kustbageriet eller deras bröd!
 

Keen

slan
SV: Nytt bageri i Varberg!

Krug skrev:
Uuuuuuujujujujujujuuj!


Sen la modemet av hemma, mest därför jag varit tyst. Sen har jag lyckats med konsstycket att sova över i ett suspekt studentkollektiv i Uppsala tillsammans med ganjarökande människor med en ohelig fashination för norsk hip-hop.

Men det har ingenting att göra med kustbageriet eller deras bröd!

Låter intressant, sådant som med fördel kan utvecklas via pm eller annat valfritt privat medium!


Men gott bröd är alltid trevligt! Finns en hyfsat "nytt" på Scheelegatan som jag brukar nyttja, Fabrique. Finns visst också på östermalm.
 

weezer

Medlem
SV: Nytt bageri i Varberg!

Krug skrev:
Är det någon som har provat brödet ännu?

Nepp, här bakas allt bröd hemma, har inte köpt bröd på 18 månader, frånsett knäcke.
 
Toppen