Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nytt lådvin från Morberg

egonx

Medlem
Kan inte gå fel.
3 liter. Check.
Någon variant av ordet "apassimento". Check.
(Betyder för gemeneman "fylligare, godare, slinker ner bra". Betyder rent tekniskt att de i bästa fall luftat bort lite av vattnet för att trycka upp sockerhalten. På något sätt tror jag mig veta precis hur det smakar.)
Och så Morberg, själva nyckeln. Männen vill vara som honom, kvinnorna vill vara med honom. Check.
 
Trådskapare
H

Hulten

Medlem
Även jag saknar info, såg bara detta då jag följer honom på facebook. Och ja han säljer mest i Sverige, vilket kanske sticker i ögonen för andra, men det är ju helt klart lika bra att diskutera det här också. Har jag fel?
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Varför det? Jag har inget emot honom, tycker att han är underhållande. Därav så följer jag hans sida på Facebook.
Sorry, det var inte menat som en pik, mer som ett ironiskt inlägg i debatten (vilket inte alltid funkar som det tänkt).
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Håller det samma nivå som hans andra viner så är det med största sannolikhet ruggigt dåligt. Appassionato har väl gissningsvis något med torkade druvor att göra så det är väl att vänta en 10+g/l restsocker. :usch::deprimerad::baksmälla:
 

Mats

Gone todash....
Även jag saknar info, såg bara detta då jag följer honom på facebook. Och ja han säljer mest i Sverige, vilket kanske sticker i ögonen för andra, men det är ju helt klart lika bra att diskutera det här också. Har jag fel?
Nej då, säljer han bäst i Sverige bör man definitivt diskutera honom, speciellt som hans tidigare viner är så innihelvete asjävla dåliga att de är helt och hållet odrickbara. :) De jag har blivit bjuden på på diverse fester har man fått hälla ut i nån buske när man inte velat offenda värdarna. Att han säljer beror helt på kändisskapet som "kock" och som någon som därmed i allmänhetens ögon bör kunna vin och han har varit smart nog att designa en vinblandning som är perfekt anpassad till svennes vinsmak med översötat vin med mycket frukt och helt utan besvärande tanniner. Jag vill inte framstå som någon elitistisk snobb och jag brukar alltid ha full förståelse för att andra tycker annorlunda än mig men man kan oftast oberoende om man tycker om ett vin eller inte kunna avgöra om det är en kvalitetsprodukt eller inte, dvs är det här ett i grunden bra vin gjort på bra råvaror med omsorg om produkten eller är det skräp gjort för att sälja i bulk med enda mål att tjäna så mycket pengar som som möjligt, och Morberg är jag ganska säker på att han hör till den senare kategorin.

Så jag vill helst slippa prova hans nya vin men jag skulle gärna vilja se en ärlig och blind provning av det (och gärna gjord av mig själv så jag får äta upp mina elitistiska fördomar!). :)
 

chambertin

Medlem
Jag är mest förvånad över hur man lyckas få så stor volym på beställningarna av den här typen av vin.
Jag menar, dom som dricker mest BiB är förmodligen inte så aktiva på BS att dom ens är registrerade.
Förmodligen bryr dom sig inte heller om vilken BiB dom skall ha väl hos SB kl 17:20 på fredag eller 10:40 på lördag.
Första bästa/billigaste/aftonbladsprisvärdaste duger bra.
Att dom skulle planera 8 dagar i förväg för att ha Morberg Appassionato på torsdag drygt veckan bort tror jag inte på heller, eller gör ni ?
 
Toppen