Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Öckerö nästa!

Bubblaren

Medlem
Vad är Milano och Barcelona mot Öckerö??

Ja, inte vet jag, för inte har jag varit på Öckerö. Finns det bra hak och andra måsten som ni känner till?
 

kayaker

Cyklist
SV: Öckerö nästa!

Bubblaren skrev:
Vad är Milano och Barcelona mot Öckerö??

Ja, inte vet jag, för inte har jag varit på Öckerö. Finns det bra hak och andra måsten som ni känner till?
Öckerö loge? Passa dig för Fredrik Åkare bara. :D

Eftersom det är en ö så går det fint att paddla iallafall. Själv har jag dock aldrig varit på Öckerö.
 
SV: Öckerö nästa!

kayaker skrev:
Öckerö loge? Passa dig för Fredrik Åkare bara. :D

Eftersom det är en ö så går det fint att paddla iallafall. Själv har jag dock aldrig varit på Öckerö.
Öckerö precis som hela Göteborgs skärgård är starkt influerat av Schartaunister som är någon form av fantastisk relligösa rackare vars stora livsgärning är att undvika så kallat syndigt leverne. På Donsö till exempel så säljer dom inte ens folköl på konsumbutiken.
Det finns dock en lysande undantag i skärgården och det är Brännö. Denna skärseld bland öar i skärgården befolkas av konstnärer, journalister och andra glada som uppskattar att umgås tillsammans över dragspelsmusik och hemgjord nubbe. Brännö har även sin egen vimimportör i form av Vinoeble.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Öckerö nästa!

Ha ha... ser ut som vi gör bäst i att bära med oss ngr buteljer ut till Öckerö :D
 

Jos

Medlem
SV: Öckerö nästa!

Bubblaren skrev:
Vad är Milano och Barcelona mot Öckerö??

El burro grande skrev:
Öckerö precis som hela Göteborgs skärgård är starkt influerat av Schartaunister som är någon form av fantastisk relligösa rackare vars stora livsgärning är att undvika så kallat syndigt leverne. På Donsö till exempel så säljer dom inte ens folköl på konsumbutiken.

Tjaa.. slipper jag dem så har jag ju valt rätt ;D
 

Jos

Medlem
SV: Öckerö nästa!

Bubblaren skrev:
Jag gillar utmaningar, du gör det ju så lätt för dig ;)

Jo jag vet... Lite väl lätt. Flyga till Milano och hitta bil som går att köra genom två länder och lämna tillbaka i Barcelona efter 8 dagar... Försöka få in vinnörderi på resan när andra viljor innebär att jag måste spendera heldagar på nätet för att hitta ledigt boende i Troppan... Försöka tajma in en polare som bor i Cannes men som ska sticka iväg... Boka upp producenter en heldag i CdP.. Försöka få ut max av de korta stopp vi gör..Etc. etc...

Nejfan, Sveriges framstjärt ska det vara om man vill ha lite utmaning ;D
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Öckerö nästa!

Jos skrev:
Jo jag vet... Lite väl lätt. Flyga till Milano och hitta bil som går att köra genom två länder och lämna tillbaka i Barcelona efter 8 dagar... Försöka få in vinnörderi på resan när andra viljor innebär att jag måste spendera heldagar på nätet för att hitta ledigt boende i Troppan... Försöka tajma in en polare som bor i Cannes men som ska sticka iväg... Boka upp producenter en heldag i CdP.. Försöka få ut max av de korta stopp vi gör..Etc. etc...

Nejfan, Sveriges framstjärt ska det vara om man vill ha lite utmaning ;D

Det fattar du väl att jag mkt heller skulle fara till CdP, men det får bli en annan gång. Nu får utmaningen för i år bli att hitta sprit och kajakpaddling på Öckerö.

Vinobele på grannön Hönö låter klart intressant. Undra om de tar emot besök...
 

Jos

Medlem
SV: Öckerö nästa!

Bubblaren skrev:
Det fattar du väl att jag mkt heller skulle fara till CdP, men det får bli en annan gång. Nu får utmaningen för i år bli att hitta sprit och kajakpaddling på Öckerö.

Vinobele på grannön Hönö låter klart intressant. Undra om de tar emot besök...

Jo det förstår jag... ;)
 
Toppen