Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ölbaren

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Var förbi min svärmor igår och tog farväl för den här omgången i Europa. Hon önskade mig lycka till och gav mig en karta Ichiban Shibori, japanskt öl av bästa snitt.
Bättre svärmor finns inte att få :cool:
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Kanske bör förtydliga att det är för matens skull ni ska boka, vet inte om ölen var så speciell alls. Klart att de hade en del bra öl men namnet är lite missledande. Fick däremot en jäkligt god Barolo som jag glömde bort namnet på :)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Värt en resa för en Umeåbo. Tror det finns tillräckligt med restauranger i Tokyo. Men om du råkar vara i trakten. Finns en del bra i Stockholm nuförtiden.
Ser mckt fram mot att botanisera, fota osv också i Stlm. Det blir vad det lider. Sannolikt redan den 21 april. Kanske lite besvärlig dag ur vissa aspekter, men NÅGOT borde ju gå att hitta på :cool:
 
Ser mckt fram mot att botanisera, fota osv också i Stlm. Det blir vad det lider. Sannolikt redan den 21 april. Kanske lite besvärlig dag ur vissa aspekter, men NÅGOT borde ju gå att hitta på :cool:

Måndagar, ja Stockholm är en håla, även om Sveriges största håla, så fortfarande en håla. Sturehof, Rolfs Kök, The Flying Elk med Gaston, AG är några som fungerar.

Någon som har andra tips?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Kanske bör förtydliga att det är för matens skull ni ska boka, vet inte om ölen var så speciell alls. Klart att de hade en del bra öl men namnet är lite missledande. Fick däremot en jäkligt god Barolo som jag glömde bort namnet på :)
Nämen, jomen, Jemen...
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Måndagar, ja Stockholm är en håla, även om Sveriges största håla, så fortfarande en håla. Sturehof, Rolfs Kök, The Flying Elk med Gaston, AG är några som fungerar.

Någon som har andra tips?
Vi kan ju alltid gå hem till någon, dricka ett par räligt goda sakéer jag har med mig tillsammans med friterade räkhuvuden och bläckfiskbrosk? Funkar dessutom RIKTIGT bra med vin och kallskuret, även efter en sådan magnifik start.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Andra ggn med Ölbaren var tom ännu bättre, -matmässigt! Favoriter som ägg o bacon samt rysk kaviar o vodka va kvar men rätten med kräftor var en nyhet som bara var magisk. Blev 28 serveringar den här ggn så d blev tufft att hänga med rent bedömningsmässigt.
 
Toppen