Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

över 2000 unika besökare

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Även om det kanske inte märks så är vi inte längre ensamma.

Idag så kom vi för första gången över 2000 unika besökare under en månad, och det är fortfarande ett antal dagar kvar! Det är alltså ganska många därute som följer våra lätt debila diskussioner.. Nu ska vi bara få dem att börja posta också!

När vi når tre eller fyra tusen besökare så ska jag kräva att vi får skicka delegater från forumet att prova systembolagets nyhetssläpp, allt för att vara en nagel i ögat på Stora Satan!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

Krug skrev:
När vi når tre eller fyra tusen besökare så ska jag kräva att vi får skicka delegater från forumet att prova systembolagets nyhetssläpp, allt för att vara en nagel i ögat på Stora Satan!

Anmäler mig som frivillig :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: över 2000 unika besökare

Mysonoxen skrev:
Anmäler mig som frivillig :)

Kunde nästan tro det. Men så lätt ska du inte få det. Det blir en nominerings och röstningstråd. Och det ska bli jäkligt kul att se om ni går lika mycket krabbgång i den som i moderatorstråden...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

Krug skrev:
Kunde nästan tro det. Men så lätt ska du inte få det. Det blir en nominerings och röstningstråd. Och det ska bli jäkligt kul att se om ni går lika mycket krabbgång i den som i moderatorstråden...

Bara för att djävlas ska jag i så fall nominera min "käre vän" från Flashback, han med Climensflaskan. Kan han känna smakskillnaden mellan ett BiB-vin från EU' s vinflod och en stor Mèdoc från god årgång blir jag förvånad...

Dessutom kan vi ju byta forum att moderera, du kan ta mitt med guldtrådar som "Bästa kebabhaket i Stockholm", "Tips om vad man ska köpa på Willys", "Vilket BiB-vin slår du till med i helgen?" och andra godingar. Deal? Nej jag trodde väl inte det. ;)
 

Dejzan

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

Krug skrev:
Det är alltså ganska många därute som följer våra lätt debila diskussioner..

Jo men på vilka andra vinforum får du chansen att läsa om tyska bastuklubbar?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

Dejzan skrev:
Jo men på vilka andra vinforum får du chansen att läsa om tyska bastuklubbar?

Tycker härmed vi måste ta fram ett uppfinnarpris.
En låda Krug-88 till den som uppfinner en manick som gör att champagnen håller sig kyld inne i den gemensamma bastun.

(ja jag vet, jag borde inte postat detta men jag sitter med en gråtande lilljänta i knät som väckte mig mitt i natten och nu sörplar Château Nestlés välling...tror hon ger den 90 poäng i alla fall :))
 

Helen

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

Men den manicken har jag. Det kallas för en elektrisk vinkylare. Med en lång sladd är det bara till att koppla in vinkylaren i väggen och ta in den i bastun.
vips så har ni kall champagne i bastun..... Jag vinner priset.
 

anders

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

1CRU skrev:
Men den manicken har jag. Det kallas för en elektrisk vinkylare. Med en lång sladd är det bara till att koppla in vinkylaren i väggen och ta in den i bastun.
vips så har ni kall champagne i bastun..... Jag vinner priset.

Aha, det är nu som manligt och kvinnligt gör sig gällande. Som MAN (biffiga trefasmaskiner i garaget) och då hemmansägare så finns den mindre aspekten som kallas elektrisk säkerhet. För att göra en lång dragning kort skulle man nog snarare benämna din lösning för "elektriska stolen". :D
 

Helen

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

Men den elektriska stolen är väl inte så farlig ? Det pirrar väl mest till lite grann. Vad gör man inte för kall champagne i bastun, lite får man väl tåla 8)
 

Helen

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

Om vi skulle återgå till rubrikens innehåll, så tycker jag att det är väldigt kul att det börjar komma nya besökare.
Jag vill bara säga GRATTIS till ett bra forum och TACK för all tid som admin lägger ner för att vi ska få ett fungerande forum.

Kanske vi få börja tänka på vad vi skriver så att vi inte framstår som totala idioter :p
Går det att göra en speciell tramstråd där bara inloggade kan läsa?
 

anders

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

1CRU skrev:
Men den elektriska stolen är väl inte så farlig ? Det pirrar väl mest till lite grann. Vad gör man inte för kall champagne i bastun, lite får man väl tåla 8)

Tja, det är ju ett sätt att dö lycklig. :D

1CRU skrev:
Om vi skulle återgå till rubrikens innehåll, så tycker jag att det är väldigt kul att det börjar komma nya besökare.
Jag vill bara säga GRATTIS till ett bra forum och TACK för all tid som admin lägger ner för att vi ska få ett fungerande forum.

Bara att hålla med. Två tummar upp!

1CRU skrev:
Kanske vi få börja tänka på vad vi skriver så att vi inte framstår som totala idioter :p
Går det att göra en speciell tramstråd där bara inloggade kan läsa?

Som totala idioter framstår vi säkert redan och varför gömma sin sanna natur? :D
Jag tycker att en stor del av nöjet med det här forumet är just att seriösa inlägg blandas med trams. Det gör det mycket mer lättsamt. Det finns ju till och med "risken" att det är tramset som lockar i så mening att det inte bara blir detta eviga rabblandet av "vinet är komplext, med röd frukt och det är en syrlig eftersmak". Inte särskilt inspirerande i längden.
 

anders

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

1CRU skrev:
Men den elektriska stolen är väl inte så farlig ? Det pirrar väl mest till lite grann. Vad gör man inte för kall champagne i bastun, lite får man väl tåla 8)

Jag drar mig förresten till minnes en gammal historia om ett par där mannen kopplade ett bilbatteri till kvinnans bröstvårtor. Hon tyckte att det pirrade härligt och undrarde om inte mannen hade något med ännu mer pirr. Händige herrn sparkade in sladdarna i vägguttaget istället. Gick åt helvete... Jag har för mig han dömdes för vållande till annans död.

Huruvida det är en sann historia låter jag vara osvuret men med tanke på vad vi redan har diskuterat i detta forum vad gäller mänsklighetens stupiditet så har jag inte så svårt att acceptera detta för att vara rena rama sanningen.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

anders skrev:
Jag drar mig förresten till minnes en gammal historia om ett par där mannen kopplade ett bilbatteri till kvinnans bröstvårtor. Hon tyckte att det pirrade härligt och undrarde om inte mannen hade något med ännu mer pirr. Händige herrn sparkade in sladdarna i vägguttaget istället. Gick åt helvete... Jag har för mig han dömdes för vållande till annans död.

Huruvida det är en sann historia låter jag vara osvuret men med tanke på vad vi redan har diskuterat i detta forum vad gäller mänsklighetens stupiditet så har jag inte så svårt att acceptera detta för att vara rena rama sanningen.

En "händig" kille som jag låg i lumpen med gjorde en icke lika fatal grej då han skulle starta upp ett militärfordon och kopplade + till - . Tjoff!
 

anders

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

När vi ändå är inne på lunparhistorier så har jag en bra en. När en kamrat till mig låg inne så fick de order om särskild vapenrengöring. Därefter var det i vanlig ordning uppställning efteråt för att befälet skulle inspektera rengöringen.

När befälet kom fram till en av bassarna höll denne fram ett vapen som såg ut att vara i nyskick.
- DETTA VAR FAN I MIG DET FINASTE EXEMPEL PÅ RENGÖRING JAG SETT! STÄLL DIG FRAMFÖR PLUTONEN OCH REDOGÖR FÖR TILLVÄGAGÅNGSSÄTTET! röt befälet fram.
Snubben larvade fram och berättade:
- Tja, jag gick upp till motorpoolen och körde vapnet i sandblästern.
- VAD I HELVETE STÅR DU OCH SÄGER ATT DU GJORDE SA DU!?!?!!!!! tjoade befälet.

Det var bara till att byta ut vapnet för snubben, det hade varit rent livsfarligt att skjuta med det efter den behandlingen.

I lumpen stöter man onekligen på de personer som i framtiden kommer att bli orginal.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

anders skrev:
När vi ändå är inne på lunparhistorier så har jag en bra en. När en kamrat till mig låg inne så fick de order om särskild vapenrengöring. Därefter var det i vanlig ordning uppställning efteråt för att befälet skulle inspektera rengöringen.

När befälet kom fram till en av bassarna höll denne fram ett vapen som såg ut att vara i nyskick.
- DETTA VAR FAN I MIG DET FINASTE EXEMPEL PÅ RENGÖRING JAG SETT! STÄLL DIG FRAMFÖR PLUTONEN OCH REDOGÖR FÖR TILLVÄGAGÅNGSSÄTTET! röt befälet fram.
Snubben larvade fram och berättade:
- Tja, jag gick upp till motorpoolen och körde vapnet i sandblästern.
- VAD I HELVETE STÅR DU OCH SÄGER ATT DU GJORDE SA DU!?!?!!!!! tjoade befälet.

Det var bara till att byta ut vapnet för snubben, det hade varit rent livsfarligt att skjuta med det efter den behandlingen.

I lumpen stöter man onekligen på de personer som i framtiden kommer att bli orginal.

Haha, ja, verkligen.
Minns min gamle kaptens ord:

- Nu tar vi den här gläntan, pojkar, och kom ihåg mina ord: INGENTING FÅR KLAFFA, jag upprepar, INGENTING FÅR KLAFFA!!!

:D
 

anders

Medlem
SV: över 2000 unika besökare

Tillbaka till topic (Kolla!! Två gånger på lika många dagar! Du sitter väl ner Krug? :D )

Hur ser det ut med statistiken för maj? Närmar vi oss målet för kravet på en representant vid nyhetsprovningarna?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: över 2000 unika besökare

anders skrev:
Tillbaka till topic (Kolla!! Två gånger på lika många dagar! Du sitter väl ner Krug? :D )

Hur ser det ut med statistiken för maj? Närmar vi oss målet för kravet på en representant vid nyhetsprovningarna?

Njae, det var ett dropp då det inte fanns någon info om nyhetssläpp som brukar dra in nya människor. Men jag tror att det var runt 2300 besökare i maj, mot 2550 i april.

Systembolaget svarar fortfarande inte på mina mail.


Apr 2008 2591
May 2008 2357

Antalet besökare..
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: över 2000 unika besökare

En liten uppdatering kan ju vara på sin plats här också!

Efter att jag tog det synnerligen vuxna beslutet att ta bort bloggen och dirigera om adressen till www.finewines.se istället för /forum så har det under mars månad framkommit en realistisk bild av besöksstatistiken vilket naturligtvis är väldigt kul. Väldigt många besökare har försvunnit av den enkla anledningen att det var spambots som gick på bloggen, men så här ser resultatet ut för mars 2009:
Unika besökare: 1811
Antal besök: 6853
Antal sidvisningar: 125759
Antal träffar: 775547

Jag har ingen aning om detta är bra eller dåligt om jag ska vara helt ärlig.
 
Toppen