Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Om matmarknad

Bastardo

Medlem
Jag tror inte att ha sett ett inslag om Internationell Food Festival matmarknad här förut, så jag tänkte fråga er vad ni tycket om konceptet och utbudet.
De var här i Sundsvall för sjunde gången, och marknaden har krympt hela tiden. Många stånd har försvunnit och det ser inte så bra ut för oss som gillar att prova olika utländska maträtter.
Prisnivån har alltid varit ganska högt, tycker jag, men så klart måste hela ruljangsen gå runt också.

När det hade varit två års uppehåll pga. hälsoläget i världen, var det kul att besöka Stora torget i hopp om att hitta något intressant. Jag köpte en portion Sarmale, alltså rumänska kåldolmar, som man äter tillsammans med polenta: majsgröt, och den var inte särskilt god. Jag har en rumänsk vän som jobbar inom köksbranschen och när han lagar den, smakar den mycket godare. Nåväl, jag ville prova alla fall.

Sen gick jag dit en gång till och då köpte ja en bit ost av Gorgonzola grönmögelost. När jag åt lite av den i går, så hittade jag nästan inga smaker där alls. Jag påstår inte att det var fel i osten, utan kanske jag hade lite dålig form på min smaksinne helt enkelt.
Tur alla fall att min fina granne ville köpa hälften av osten. Får fråga henne om vad hon tyckte.
Hade frågat på första besöket om de hade lite äldre Parmigiano Reggiano ost, men den äldsta de hade var bara 36 månader gammal så det fick vara. Har provat en gång en variant som var 60 månader lagrad och den var sagolikt gott. Beställt från Italien.

Så jag undrar, har ni varit just på den här matmarknaden eller något liknande och vad har ni intryck från den. Om det fortsätter gå utför för IFF, kommer jag inte gå dit längre, eller så klart man kanske går ändå, men det blir nog inga köp då. :cool: :D
 
Toppen