Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Onödiga köksprylar 2.0

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Onödiga köksprylar 2.0

Är jag sjuk när det första jag tänker är: "One for the pinky and one for the stinky...".
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Onödiga köksprylar 2.0

Krug88 skrev:
Haha, den var grym.
Framförallt med tanke på att man bara kan värma 2 bröd åt gången och det är en restaurangmaskin...
Gillar också deras pommes frites värmare, ser bara ut som en värmeplatta från 70-talet.

Den försvenskade stavningen "pomfrittvärmare" verkar också vara hämtad från det glada 70-talet, då juice skulle stavas jos och sånt där dravel...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Onödiga köksprylar 2.0

Fär att inte tala om att värmeplatta heter "Rechaud" på franska och inte "Richaer"...
 

weezer

Medlem
SV: Onödiga köksprylar 2.0

1381202.jpg



D e n n a är sjukt onödig, har stått i köksskåpet sedan jag fick den på studenten 1994...aldrig använd men har inte mage att kasta den...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Onödiga köksprylar 2.0

Mysonoxen skrev:
"Citruspressarna från yttre rymden"?

Ja, den är ju galet lika jymdvarelsernas farkoster i "War of the Worlds".

Ergo, en läskig citruspress.
 

Pomerol

Medlem
SV: Onödiga köksprylar 2.0

Bra att ni drog liknelser till rymden. Jag hade blivit mycket orolig om ni även i detta fallet hade gjort kopplingar till sexhjälpmedel...
 

Pomerol

Medlem
SV: Onödiga köksprylar 2.0

anders skrev:
Filmen alltså...

Jaså, jag såg den då det begav sig så jag minns inte men...

EuphoniC skrev:

...gör så att jag förstår innebörden. Minns en kille som fick äta ihjäl sig. Var det spagettiringar? Vilket hemskt sätt att dö av. Spagettiringar i tomatsås! Eller så längtar man efter att bara få dö när man äter spagettiringar i tomatsås från konservburk.
 

EuphoniC

Medlem
SV: Onödiga köksprylar 2.0

Det var en kille som blev tvingad att ta på sig en metallstrap-on och humpa en prostituerad till döds, fast jag tror att hans var vassare än weezers strap-on :D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Onödiga köksprylar 2.0

Pomerol skrev:
Jaså, jag såg den då det begav sig så jag minns inte men...

...gör så att jag förstår innebörden. Minns en kille som fick äta ihjäl sig. Var det spagettiringar? Vilket hemskt sätt att dö av. Spagettiringar i tomatsås! Eller så längtar man efter att bara få dö när man äter spagettiringar i tomatsås från konservburk.

Minns med fasa de där spaghettiringarna på burk från "utflykterna" i lumpen.
 
SV: Onödiga köksprylar 2.0

weezer skrev:
1381202.jpg



D e n n a är sjukt onödig, har stått i köksskåpet sedan jag fick den på studenten 1994...aldrig använd men har inte mage att kasta den...

En Juicy Salif designad av Philippe Starck. Finns bland annat på MoMA i New York. Inte gjord för att pressa juice utan att vara ett samtalsämne enligt designern.

Hade den varit svart och grå så hade du kunnat göra en ordentlig hacka på den. Nu får du nog 200 på blocket.
 
Toppen