Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Onödiga spontanköp

CH

Medlem
Vi har alla gjort det. Fallit för "måste ha" frestelsen och köpt något utan större eftertanke som man i efterhand inser att man inte behövde och nu ligger det mest och samlar damm.

Vad är ditt lik i garderoben?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Onödiga spontanköp

Hade jag nu slagit till på riddar rustningen så hade det troligtvis varit det mest onödiga någonsin men jag hann ju tänka efter innan jag betalade som tur var.

Annars kommer väll min Draught master längst upp på listan till onödiga inköp.

-Ölen kostar lika mycket att köpa på flaska och har längre hållbarhet (enligt tillverkaren)
-Patronen måste ligga i kylen 24h innan den stoppas i maskinen om man vill ha den kall eftersom det tar en evighet att kyla ner en rumstemperarad patron i maskinen
-Det skummar som f-n de 5 första glasen så det tar en evighet innan man kan börja dricka öl.
-Kompressorn går igång varannan timme och låter så in i h-e. Går den igång på natten (vilket den oftast gör 1-2 ggr) så vaknar man och får lyssna på skiten i 1-2minutern innan det blir tyst igen.
-Den är stor och otymplig.
-Den drar mera el än ett kylskåp
-Det är onödigt jobbigt att byta patron när den är slut och alla o-ringar måste fuktas varje gång man byter patron.

Någon mera som gick på denna nit och köpte en?
 

Keen

slan
SV: Onödiga spontanköp

Känns som att jag förträngt det mesta för jag kommer inte på nåt. ;D

Köpte iofs nån stor fläkt förra sommaren, som i stort sett var värdelös och som stått i källaren hela sommaren och samlat damm. Dock var det ju värdelöst väder i somras så det fanns inget behov. Tanken bakom grejen var att man hällde vatten i en behållare, som man sen la ner kylklabbar i, och att det skulle kyla ner luften. Resultatet blev att det blev förjävla fuktigt i lägenheten.
Hmm, kanske ska sätta på den nere i källaren så vinet får en fin luftfuktighet.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Onödiga spontanköp

Snål AC funkar annars väldigt bra. Det är vad jag får köra med på kontoret eftersom det inte finns tillstymmelsen till ventilation här under sommaren.
Fyll 2 cola flaskor med vatten och frys ner dem. Montera dem sedan på något sätt på fläktgallret och voila så har du en snål AC.

Det är inte vackert direkt men det funkar.
 

SUPRA

Bäst
SV: Onödiga spontanköp

Jag köpte en gång i tiden en luftfuktare. Det är nog en av de mest onödiga prylat jag köpt.
För att inte tala om TV-kortet jag köpte precis innan det blev digital-TV.
Att jag inte har nåt TV-uttag där PCn står ska vi inte nämna...
Sen alla onödiga IT-aktier man köpte på sig...men jag undvek iaf Carnegie även om det var nära. :D

Sket i aktierna den här vändan och köpte skumpa och vin för pengarna istället.
Då kan man iaf konsumera sin "investering".
 

EuphoniC

Medlem
SV: Onödiga spontanköp

I ett svagt ögonblick köpte jag en metanoldriven radiostyrd bil för att köra med ungarna, den har jag torrkört för att köra in motorn klart men inte ens ställt med blandningen så att den går vettigt på tomgång och bluddrar mest p.g.a. att den går för fett. Sedan några veckor efter jag köpte den har den stått på hyllan i matkällaren och bara körts 1 gång i ca 2 minuter.

Bortkastade 4000 kr? Absolut, skulle lagt pengarna på Champagne istället men det är ofta lätt att vara efterklok och inte lika lätt att låta bli att vara impulsiv.

Ingen som behöver en sån? ;D
 

hampus86

Medlem
SV: Onödiga spontanköp

ja, har faktiskt även jag gjort spontaninköp av aktier ;D. Epicept är första och sista aktien jag köper utan grundliga efterforskningar..backande som satan i flera månader, innan den på 1 dag gick upp 200% p ga ett godkännande av en fas 2 medicin. Gick plus minus noll, men det var ett jävligt onödigt köp, p ga all jävla irritation jag kände varje dag jag öppnade depån och såg skiten med illröda siffror.
 

Jos

Medlem
SV: Onödiga spontanköp

haha.. det här är jag mästare på! De flesta sakerna har jag förträngt och de värsta vill jag inte ta upp ::) men det finns ju en hel del annat som jag heller inte är så stolt över som tex. en projektor som kostade 17 lök som jag använde några ggr innan den såldes med hyfsat stor förlust.. En HD-DVD som jag hann kika på några ggr innan formatet dog var ju också rätt onödig.. Den går inte ens att sälja tror jag.

Men värst är de mindre, billigare prylar som jag inte skulle köpt om jag tänkt två ggr ;)
 

v_skogh

Medlem
SV: Onödiga spontanköp

Har en hel del onödiga köp på mitt samvete, tyvärr.
Men högst upp hamnar nog ett Greddy T78 singelturbokit till min Mazda RX-7 FD3S.
Kittet kostade mig på den tiden 45 000 spänn. Original turbos åkte ur bilen sen hände inget mer. Sålde bilen obrukbar med en riktigt fet förlust.
Men det värsta är nog att jag fortfarande inte lärt mig.
 

anders

Medlem
SV: Onödiga spontanköp

Krug88 skrev:
Gymkort på Sturebadet :(
25 000 om året och så är man knappt där...

Får du lika bra erbjudanden därifrån som jag får från mitt gym? Inklusive bastubad? ;D
 
Toppen