Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Parc des Eaux-Vives Geneve

Lambo

Medlem
Kan varmt rek den fantastiska 2 stjärniga restaurangen och slottshotellet Parc des Eaux-Vives i Geneve. Hade nöjet att äta middag där i helgen och måste bara åka tillbaka vid tilläfälle för att bo i en av deras fantastiska gästrum. Ett måste för den som besöker Geneve.

Första rätten var pilgrimsmusslor med nått slags rödbetskum och svart tryffel. Sjukt bra! I klass med musslorna jag åt på Gordon Ramsay i NY och det är dom bästa pilgrimmarna jag avnjutit!

Andra rätten var odlad störkaviar med nån skum spagetti potatis och tillbehör. Kaviarn var så goooood, nästan synd att servera den med tillbehör.

Huvudrätten blev det milk-fed lamb. Vet inte om det menas att lammet e uppfött bara på mjölk eller så men oj oj så mört och smakrikt köttet var.

Till dett drack vi Bollinger Magnum rakt av. Till dessert delade vi på en VV rosé-88. Sistnämnda var enormt bra men förvånansvärt pigg. Känns som att vanliga VV-88 är betydligt mer mogen, nästa övermogen ibland. Måste få tag i nån 88:a rose och testa mot vanliga.
 

anders

Medlem
SV: Parc des Eaux-Vives Geneve

Jaha, så det var därför jag inte fick dricka Comtes utan bygga friggebod istället i lördags. :mad:

;)
 
Trådskapare
Lambo

Lambo

Medlem
SV: Parc des Eaux-Vives Geneve

anders skrev:
Jaha, så det var därför jag inte fick dricka Comtes utan bygga friggebod istället i lördags. :mad:

;)

Till mitt försvar så var jag nere i Geneve på jobb ;)
Dom hade faktiskt en Comtes -76:a på krogen men den var så jävla dyr så jag avstod.
 
Trådskapare
Lambo

Lambo

Medlem
SV: Parc des Eaux-Vives Geneve

anders skrev:
Ja, det verkar ju ha varit väldigt jobbigt med helgarbete och allt... :D

Jepp det var tufft, var riktigt sliten dan efter... Men det berodde nog mer på alkoholen än arbetet ;D
 
Toppen