Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Penfold´s omkorkning

chambertin

Medlem
SV: Penfold´s omkorkning

Bubblaren skrev:
Ni som har Penfold´s som är 15 år och äldre kan få vinet värderat och omkorkat, kolla in http://www.penfolds.se/#

Dessutom får man möjlighet att smaka på det egna vinet innan ny kork åker i.
Jag såg den annonsen i DI idag också och fick kaffet i vrångstrupen när jag läste:
Nu kommer ett unikt tillfälle för dig som har Penfolds röda viner med en ålder som passerat 15 år. Den 8 oktober kommer Penfolds Re-corking Clinic till Operakällaren i Stockholm. Utan avgift kan dina viner bli bedömda av en av våra expertvinmakare. Med ditt medgivande öppnar, bedömer, och toppar vi upp din flaska med senaste årgången, för att sedan korka igen och försegla den. När flaskan blivit godkänd blir den registrerad och certifierad av Christie’s – London. Detta innebär också att du får veta när ditt vin är som bäst att avnjutas

.toppa upp mina Grange-84:eek:r med senaste årgången vill jag inte göra i alla fall eller er det här så man gör nu för tiden ?
Brukar man inte offra en av flaskorna och använda den för att toppa up ?
 

kayaker

Cyklist
SV: Penfold´s omkorkning

chambertin skrev:
.toppa upp mina Grange-84:eek:r med senaste årgången vill jag inte göra i alla fall eller er det här så man gör nu för tiden ?
Brukar man inte offra en av flaskorna och använda den för att toppa up ?
Nope. Det beskrivna tillvägagångssättet är "standard procedure".
 
Toppen