Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Philipponnat 1522 Rose 2006

CH

Medlem
SV: Philipponnat 1522 Rose 2006

Inte 06 men 00 & 02 av både rose och vanliga och det är fortfarande ett under att den inte säljs på SS. Alltid fått bra noteringar varje gång jag testat.
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Philipponnat 1522 Rose 2006

alright låter bra. tack för länken också. Beställde av en kompis på viking line och gav till sambon i morsdag present ;D
 
SV: Philipponnat 1522 Rose 2006

Skumpagne skrev:
Någon som provat? eller någon annan årgång?

Bra eller inte?

00 har jag noteringar för. 1522 är ett riktigt bra vin, både rosé och den vanliga.

2012-02-02: Gillade jag . Mycket röda bär., lite torkad svamp, kola och krutrök. Bra mousse som är fin men känns i gommen. Typisk 2000 med lite avaktande stil lite kanderad fruk. Inte alla gillade den här men jag tycker att det är ett väldigt kompetent vin. 2000 är som 1999 en årgång jag kan ha lite svårt för men det här vinet har de lyckats med
 
Toppen