Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Philipson Wines (dk) marknadsföring

Mmm

Medlem
Undrar hur länge det hade hållit i Sverige att köra realisationspriser med hänvisning till helt skruvade normalpriser...

Ett exempel i högen tagit från deras sajt ikväll:

2007 Barolo Costa Grimaldi Luigi Einaudi, säljs för 199,95 DKK (spara 500 DKK per flaska).

Det är visserligen ett väldigt bra pris, men vinet kan köpas hos andra vinhandlare för 273 DKK (enligt wine searcher). Finns inte en handel i Europa som ligger i närheten av 700 DKK som normalpris. Så kör de på, vecka efter vecka.
 

Sveprod

Medlem
SV: Philipson Wines (dk) marknadsföring

Är det inte så att de bara säljer i 6-pack och i så fall skulle man spara ca 500:-?
 

Sveprod

Medlem
SV: Philipson Wines (dk) marknadsföring

Gick in och kollade och kan dementera min egen teori.. De skriver ju att styckpriset är 700:- DKK..
 
SV: Philipson Wines (dk) marknadsföring

Systembolaget har ju börjat med mängdrabatter.

BLqYOTCCIAAPsNl.png
 
Trådskapare
M

Mmm

Medlem
SV: Philipson Wines (dk) marknadsföring

Ja det erbjudandet kan knappast danskarna slå...

Lärdomen från Philipson är att man inte kan handla något där till normalpris. Det är bara att kolla rea-listan, och ibland är det väldigt billigt.

Sitter just nu och söndagssippar på en flaska Guigal Crozes-Hermitage 2009 som jag köpte för 99.95 DKK per flaska där. Det är nog rätt svårslaget QPR på den :)
 

Karl

Medlem
SV: Philipson Wines (dk) marknadsföring

Mmm . Hämtar du själv vinet? Jag trodde inte att de levererade till Sverige. Mvh
 
Trådskapare
M

Mmm

Medlem
SV: Philipson Wines (dk) marknadsföring

hej,

Jag jobbar i DK och får vinet levererat till jobbet!
 
Toppen