This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Såg förresten att du har varit medlem sedan 2014, men eftersom detta var ditt första inlägg så var mitt välkomnande inte helt felVälkommen till forumet!
Om du åker i sep eller okt, bör du boka boende ganska snart, om du ska bo i byarna Barolo, Monforte och La Morra, då det är tryffeltider samt som @Larseman påpekade dolcettoskörd i mitten/slutet av Sept. Nebbioloskörd i oktober. Bor du Alba är det inga problem. Färgerna är magiska, speciellt tidigt på morgonen när dimman fortfarande är kvar. Du åker i den bästa tiden. Ha en trevlig resa
Åk in till Alba på kvällen. Gå till Osteria dei Sognatori och boka bord. Gå sedan till Voglia di Vino som ligger 20 meter ifrån Osterian medan ni väntar på ert bord. Kanske inte den mest imponerande enotecan men trevlig personal och bra viner. Se till att vara hungriga när ni väl går till Osterian och säg att ni vill äta hela menyn. Rustikt käk men så in i bänken bra (vinlistan med!). Plus att det rätt billigt. Rulla sedan hem. Trevlig kväll!![]()
Svenska Paola Revellos relativt nystartade cantina "Wine not?" i La Morra torde vara värd ett besök. Hon kan tydligen vara behjälplig med att få besöka Accomasso också, fast då ska man kanske välja någon annan tid på året. Man bör förmodligen kunna italienska också.
Ser onekligen trevligt utOm ni vill käka en trevlig lunch med fantastisk utsikt rekomenderar jag http://www.totavirginia.com/ Det är våra vänner (italienska men god engelska) som har hotellet, fantastisk vinkällare och väldigt bra mat med pasta de styr upp dagligen![]()
Jag kan säga att ägaren är en riktig vinnörd med förkärlek för Barolo och champagne, väl värt ett stoppSer onekligen trevligt ut![]()