Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pinsamt dålig smak!

EuphoniC

Medlem
SV: Pinsamt dålig smak!

Ja så är det ju, man vill ha saft med alkohol och i det segmentet är det ju just det, samma i allt, inget väsen och inga oväntade kullerbyttor i munhålan, en portion frukt och en stor portion berusning. :-[

Då är Svensson nöjd.
 

Elvis

Medlem
SV: Pinsamt dålig smak!

Man undrar vilken den där äckliga 1000-kronorschampagnen var och vilken den goda 150-kronorsskumpan var.
 
Trådskapare
D

Darth Angelus

Medlem
SV: Pinsamt dålig smak!

EuphoniC skrev:
Ja så är det ju, man vill ha saft med alkohol och i det segmentet är det ju just det, samma i allt, inget väsen och inga oväntade kullerbyttor i munhålan, en portion frukt och en stor portion berusning. :-[

Då är Svensson nöjd.
Så sant som det är sagt. Saft med alkohol eller, i det fallet då det är mousserande, läsk med alkohol. Det är jättegott...tycker Svensson.
 

Håkan

Medlem
SV: Pinsamt dålig smak!

"Du gillar vin för smakens skull, men jag gillar vin för då blir jag full", passande citat här.
 

Krug88

Medlem
SV: Pinsamt dålig smak!

CH skrev:
Mycket underhållande läsning. När man var yngre läste man en ding ding värld, skulle gissa att dagens motsvarighet är aftonbladet.
Din jämförelse med coca cola och mcdonalds är underbar.

Följer på och länkar skamlöst till andra mycket upplysande champagne sidor.
http://www.lovelybubbly.co.uk/Champagne ... Cat=expert
FAQ:

How long can I store my Champagne for?

Unlike other wines, champagne is sold for immediate drinking, therefore Champagne should be drunk within 12 months of purchase.

Hahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
Vilka dårar!
 
Trådskapare
D

Darth Angelus

Medlem
SV: Pinsamt dålig smak!

Arvid skrev:
*Skamlöst länkande*

Jag ger mig på ämnet på Taffel.
Mycket bra artikel, med välformulerade och sakliga argument om varför det som flest tycker inte alltid är rätt, i synnerhet inte när det krockar med experters åsikter.
Jag vill minnas när jag läste körkortsteori när jag tog körkortet för ett par år sedan att ovana bilförare tenderar att lägga merparten av sin uppmärksamhet på fasta föremål i trafiken (trottoarkanter m.m.), medan vana förare tenderar att fokusera mer på rörliga föremål (medtrafikanter: i bil, på cykel, eller till fots). Nu finns det många fler vana bilförare än vana vinprovare, men det visar ändå att kunskapsnivå påverkar ens fokus i en viss situation. I ett tidigare samhälle med färre bilar (tidigt 1900-tal), så skulle förmodligen de flesta i befolkningen hafokuserat på fasta föremål om de en enda gång placerats bakom ratten (då de flesta lär ha varit ovana bilförare). Det innebär inte att det är föredömligt att lägga huvudfokus på fasta föremål när man kör bil.
 
Toppen