Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pizzavin

Slänger bara ut en snabb fråga , Ska köpa någon pava på SS då jag inte har något kul hemma. Vad rekommenderar ni? Normal pizza med inte för extrema tillbehör (inte gorgonzola och oxfile tillexempel) utan mer den italienska stilen.

Helst rött men vitt funkar också och helst under 250 någonstans så det är prisvärt ;D
 
SV: Pizzavin

Jag har kört på La Grola då jag ätit Pizza. Men tror de mer rutinerade rävarna har bättre svar än mig.

Smaklig måltid!

Kom på nu att jag druckit La Grola 2005 till Pizza, och 2006 som finns i detta nu på Systemet, är inte lika fruktig som 2005.an, som jag uppskattade då.
 
Trådskapare
A
SV: Pizzavin

Grande Capitano skrev:
Jag har kört på La Grola då jag ätit Pizza. Men tror de mer rutinerade rävarna har bättre svar än mig.

Smaklig måltid!

Tack för svaret, jag är inte forumets stjärna på rödvin (men mycket annat ;D) så jag tar gärna tips. Före detta medlemmar som Krug88 hade säkert hoppat in vid det här laget och 1: totalt dissat ditt förslag och bett mig hälla ut det i vasken alternativt utnyttja det till rostlösning 2: föreslagit en topp-Bordeaux från 1990 eller så
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Pizzavin

Jag brukade (under en period) gå ned på grappe med en pizza med scampi, ruccola och lite annat snarr och till denna klämma en Krug GC.

Ta en Andre Clouet, funkar klockers till pizza, syran bryter ned det feta och Pinoten är ju så bra, så bra till allt som kan tänkas finnas på en pizza (utom banan och curry, men sådan skit äter du väl ändå inte?).

Du sa faktiskt "helst" rött. ;D
 
SV: Pizzavin

HAHAHAHAHA! Exakt! Klart man blir osäker när man ska tipsa om något här på Finewines.se när Krug, Magnum och de andra finns i ens närhet och kan totalsåga en. :)
 
Trådskapare
A
SV: Pizzavin

Jimmy Forsman skrev:
Jag brukade (under en period) gå ned på grappe med en pizza med scampi, ruccola och lite annat snarr och till denna klämma en Krug GC.

Ta en Andre Clouet, funkar klockers till pizza, syran bryter ned det feta och Pinoten är ju så bra, så bra till allt som kan tänkas finnas på en pizza (utom banan och curry, men sådan skit äter du väl ändå inte?).

Du sa faktiskt "helst" rött. ;D
Det funkar, skumpa har jag ju hemma, har några 100% pinot i närförrådet. (och banan/curry kommer inte på min pizza)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Pizzavin

Grande Capitano skrev:
HAHAHAHAHA! Exakt! Klart man blir osäker när man ska tipsa om något här på Finewines.se när Krug, Magnum och de andra finns i ens närhet och kan totalsåga en. :)

inte var det någon sågning inte. Det var bara min egen oförmåga att låsa orden "helst" och "rött" tillsammans...

Personligen så tycker jag att allegrinis pjäser kanske är lite i det syltigaste laget, men det gör ju å andra sidan att de hamnar i den kategori av "matviner" som BG hävdar passar strålande till "pizza, pasta och anka".

Han kan han!
 
Trådskapare
A
SV: Pizzavin

Det blev en 2006 Cedric Bouchard Blanc de Noirs Les Ursules. Fantastiskt vin, mycket ungt förstås, röda äpplen, knäck och lite honung i doften, följs upp med fin syra, citron och mycket bär i smaken, ett vin som skulle kunna dekanteras. Växer mycket i glaset.

PS, vi skippade pizzan och körde bara dricka istället DS
 

Sigdarve

Medlem
André Jacuart. Pizza med oxfilé och bearnaisesås.
ubåt.jpg
 
Toppen