Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pol Roger bl de bl 2002

perpro

Medlem
Sv: Pol Roger bl de bl 2002

Såg att Jancis gav Pol Roger vintage 2002 19 poäng. Någon som testat den?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

kayaker

Cyklist
SV: Sv: Pol Roger bl de bl 2002

perpro skrev:
Såg att Jancis gav Pol Roger vintage 2002 19 poäng. Någon som testat den?
Ja. Den är bra, men fortfarande ung. 19 poäng känns rätt överdrivet jämfört med betygen på andra viner hon provat om hon inte fått en riktig superflaska.
 

downtown

Medlem
SV: Sv: Pol Roger bl de bl 2002

perpro skrev:
Såg att Jancis gav Pol Roger vintage 2002 19 poäng. Någon som testat den?
Jag drack den en kväll i somras hos lisapåtorget i Stockholm. Serverades lite för kall (som så många andra ställen gör med champagne). Jag upplevde den som knuten, framförallt i doften. Gjorde inget större intryck på mig, trots att jag gillar PRs tidigare årgångar. Beror nog till viss del på serveringstemperaturen. Jag köpte i alla fall en flaska på bolaget ett tag senare för att ge den en andra chans. Den låter jag ligga ett tag.
 

perpro

Medlem
SV: Sv: Pol Roger bl de bl 2002

Ok, tack. Jag kollade igen, jag läste fel såklart. 18p skall det vara, mot 17.5p för BdB.
 
Trådskapare
Jens

Jens

Medlem
SV: Pol Roger bl de bl 2002

Tack för svar! Jag bunkrar och om det inte är gott när jag poppar skäller jag på er då ;-) fast med min självdisciplin är väl risken stor att första flaskan ryker innan helgerna är över ;-)
 
SV: Sv: Pol Roger bl de bl 2002

kayaker skrev:
Ja. Den är bra, men fortfarande ung. 19 poäng känns rätt överdrivet jämfört med betygen på andra viner hon provat om hon inte fått en riktig superflaska.

Säger bara Winston Churchill, vad kommer bli av denna årgång :). Någon som läst något. Tar väl ett par år till innan vi får tillgång till den
 

Jos

Medlem
SV: Sv: Pol Roger bl de bl 2002

downtown skrev:
Jag drack den en kväll i somras hos lisapåtorget i Stockholm. Serverades lite för kall (som så många andra ställen gör med champagne). Jag upplevde den som knuten, framförallt i doften. Gjorde inget större intryck på mig, trots att jag gillar PRs tidigare årgångar. Beror nog till viss del på serveringstemperaturen. Jag köpte i alla fall en flaska på bolaget ett tag senare för att ge den en andra chans. Den låter jag ligga ett tag.
Har aldrig förstått hur man kan klaga på att få vinet "lite för kallt". Tycker det är kanon att få den lite kallare så att man kan njuta av perfekt temp/den temp man själv föredrar längre än vad man annars skulle. Gäller det dessutom servering när det är varmt ute så pratar vi väl sekunder innan det kryper upp till rätt temp..?

En varm sommardag kan ett perfekt tempat vin inte bli annat än för varmt. Ett för kallt tempat vin kan bli perfekt... ;)
 

downtown

Medlem
SV: Pol Roger bl de bl 2002

Alla är vi olika. För mig är serveringstemperaturen viktig när man är ute på restaurang/bar. Hemma har man ju helt andra möjligheter.
Personligen tycker jag om att njuta drycker tillsammans med andra. Därför hade det nog i sällskapet som jag befann mig i uppfattats lite märkligt om jag låtit mitt glas stå orört i väntan på att det skulle uppnå rätt temperatur. Det är inte alltid tillfället är lämpligt för sådant.

För övrigt anser jag att personalen bör vara så pass kunnig att man serverar dryck vid rätt temperatur. Alla vill inte vänta på att det ska bli drickbart. Sekunder är jag ganska säker på att det inte handlar om.
 

egonx

Medlem
SV: Pol Roger bl de bl 2002

Antar att vi samlar alla PR 2002 relaterade frågor här då. ;)

Jag tänkte bjuda på ett par flaskor av denna imorgon inför en middag och in i förrätten (fransk löksoppa). Är jag fel ute?
 

Elvis

Medlem
SV: Pol Roger bl de bl 2002

egonx skrev:
Antar att vi samlar alla PR 2002 relaterade frågor här då. ;)

Jag tänkte bjuda på ett par flaskor av denna imorgon inför en middag och in i förrätten (fransk löksoppa). Är jag fel ute?

Nej, det passar nog alldeles utmärkt!
 

egonx

Medlem
SV: Pol Roger bl de bl 2002

Elvis skrev:
Nej, det passar nog alldeles utmärkt!

Tack! Gick två flaskor. Bra matvin tack vare en liten angenäm beska i eftersmaken. Väl spritsigt och skummigt direkt ur flaskan. Rekommenderar att öppna flaskorna ett par timmar innan de dricks eller dekantera. Bra bjudvin då det inte finns några konstigheter att hänga upp sig på. Gästerna 100% nöjda.
 
Toppen