Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Är inte en mer korrekt rubrik, Pommery säljer mest skräp och vill inte ange fakta.

Helt klart delas Champagne upp i två läger som artikeln säger, ett driven av de större företagen som vill öka skördeuttag, mer areal etc och ett annat som vill gå mot mer kvalité och unika viner. Vi får se vad som händer men som före detta "himla champagneintresserad" är jag lite orolig över storföretagens , som jag upplever det, allt större makt över området.

Artikel från Livets Goda
 

Andreas L

Medlem
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Fast jag förmodar att 95 % av de som köper champagne från de stora husen inte bryr sig. Alla kan ju inte vara "himla champagneintresserade" ::)

Personligen älskar jag att Krug börjat med det...
 
Trådskapare
A
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Andreas L skrev:
Fast jag förmodar att 95 % av de som köper champagne från de stora husen inte bryr sig. Alla kan ju inte vara "himla champagneintresserade" ::)

Personligen älskar jag att Krug börjat med det...

Håller med om alla dina påståenden. Men de kunder som bryr sig och där vinintresserade , press, fackfolk etc kan antalet vill ha den servicen. Så frågan är om de stora företagen har råd att tappa 5% av sina kunder.

För övrigt tror att 100% av de som köper Pastagratäng XL från Dafgårds inte heller bryr sig om vad som står på innehållsförteckningen :)

Ingredienser

Durumvetemjöl, skinka 10% (skinkbitar 74%, potatismjöl, salt, druvsocker, konserveringsmedel E250, antioxidationsmedel E300), vatten, tomat, champinjon, ost, grädde, lök, modifierad vetestärkelse, tomatpuré, salt, kycklingbuljong (vatten, kyckling, salt), rapsolja, socker, vitlök, kryddor.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Anders Landström skrev:
Är inte en mer korrekt rubrik, Pommery säljer mest skräp och vill inte ange fakta.

Helt klart delas Champagne upp i två läger som artikeln säger, ett driven av de större företagen som vill öka skördeuttag, mer areal etc och ett annat som vill gå mot mer kvalité och unika viner. Vi får se vad som händer men som före detta "himla champagneintresserad" är jag lite orolig över storföretagens , som jag upplever det, allt större makt över området.

Artikel från Livets Goda
Undrar om hon vill att storleken står på förpackningen när hon köper strumpor!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

BMW och Mercedes säljer status, ni ska ge fan i att fråga efter antal hästkrafter, vridmoment o.s.v. - det intresserar ju ändå inte de flesta kunderna... ::)

T.o.m. Moët har ju börjat sätta ut degorgeringsår på sin vintage.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Kanske inte hör till men kompisens flickvän köpte 2 st Pommery -98 på vikingline åt min vän, och när vi skulle dricka den så märkte vi att det låg -00 i kartongen som var märkt -98.
Hur som helst så var det ingen jätterolig skumpa.
 

Jos

Medlem
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

vintomas skrev:
BMW och Mercedes säljer status, ni ska ge fan i att fråga efter antal hästkrafter, vridmoment o.s.v. - det intresserar ju ändå inte de flesta kunderna... ::)

T.o.m. Moët har ju börjat sätta ut degorgeringsår på sin vintage.


Du har aldrig köpt en BMW hör jag... ;) De vridmomentskurvor som de stolt visat upp och andra tillverkare avundsjukt sneglat på har ofta jämförts med Ayers Rock!


Och inte har de varit blyga med att de länge legat längst fram vad gäller effekt/prestanda vs förbrukning :)
 
Trådskapare
A
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Jos skrev:
Du har aldrig köpt en BMW hör jag... ;) De vridmomentskurvor som de stolt visat upp och andra tillverkare avundsjukt sneglat på har ofta jämförts med Ayers Rock!


Och inte har de varit blyga med att de länge legat längst fram vad gäller effekt/prestanda vs förbrukning :)

Det var nog precis det som Vintomas avsåg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Jos skrev:
Hur tänker du nu?

Han tänker i alla fall som jag gjorde, men du har rätt i att jag aldrig köpt en BMW, för de är så svåra att dricka. ;)
 

Jos

Medlem
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

vintomas skrev:
Han tänker i alla fall som jag gjorde, men du har rätt i att jag aldrig köpt en BMW, för de är så svåra att dricka. ;)


Kanske var otydlig, menade på att du/ni tänker fel för det är tvärtom vad du skriver hos BMW. Dvs de frågorna är precis vad man vill ha hos BMW.
 

Keen

slan
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Jos skrev:
Kanske var otydlig, menade på att du/ni tänker fel för det är tvärtom vad du skriver hos BMW. Dvs de frågorna är precis vad man vill ha hos BMW.


Skulle gissa att han var ironisk...
 

Jos

Medlem
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Keen skrev:
Skulle gissa att han var ironisk...

En till! Finns det fler som kan svara för Vintomas? ;)
Ironi eller inte, det jag menade var att det helt enkelt är tvärtom vad Vintomas skriver ang. BMW i sitt inlägg. Ska man dra paralleller till bilvärlden tycker jag man bör veta vad man pratar om :) Möjligt att det stämmer in lite bättre på Mercedes... Om man däremot pekar på Rolls Royce i det inlägget så är vi helt rätt ute! Har för mig att de inte ens redovisar antal HK.
 

Keen

slan
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Jos skrev:
En till! Finns det fler som kan svara för Vintomas? ;)
Ironi eller inte, det jag menade var att det helt enkelt är tvärtom vad Vintomas skriver ang. BMW i sitt inlägg. Ska man dra paralleller till bilvärlden tycker jag man bör veta vad man pratar om :) Möjligt att det stämmer in lite bättre på Mercedes... Om man däremot pekar på Rolls Royce i det inlägget så är vi helt rätt ute! Har för mig att de inte ens redovisar antal HK.

Hehe.

Jo, det var ju så jag menade. Att han var ironisk när han sa att de inte fick/ville ha de frågorna. Only thing that makes sense.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Jos skrev:
En till! Finns det fler som kan svara för Vintomas? ;)
Ironi eller inte, det jag menade var att det helt enkelt är tvärtom vad Vintomas skriver ang. BMW i sitt inlägg. Ska man dra paralleller till bilvärlden tycker jag man bör veta vad man pratar om :) Möjligt att det stämmer in lite bättre på Mercedes... Om man däremot pekar på Rolls Royce i det inlägget så är vi helt rätt ute! Har för mig att de inte ens redovisar antal HK.
Eller så menade vintomas tvärtom vad Anders skrev som vintomas iof höll med om i sitt senare inlägg
 

Jos

Medlem
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

magnum skrev:
Eller så menade vintomas tvärtom vad Anders skrev som vintomas iof höll med om i sitt senare inlägg


Hmm... Intressant. Nån annan?
 
Trådskapare
A
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

magnum skrev:
Eller så menade vintomas tvärtom vad Anders skrev som vintomas iof höll med om i sitt senare inlägg

Jag upplevde att vintomas menade vad jag menade men det kan vara att han menade vad jag inte menade.
 

Jos

Medlem
SV: Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Anders Landström skrev:
Jag upplevde att vintomas menade vad jag menade men det kan vara att han menade vad jag inte menade.
Ja ok men jag fick känslan av att Vintomas inte menade vad han skrev när han sa att han menade det du menade när du egentligen menade samma sak som han menade från början.
 
Toppen