Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pontus by The Sea [Elakt mail]

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Ett brev e-mail som cirkulerar som en löpeld runt internet för tillfället, skrivet av en missnöjd anställd på Pontus Group. jag tyckte att det var ganska roligt!

Det är inte bara maten som är smaklös på Pontus utan även dess ledning. Pontus är en dokusåpa som man aldrig tidigare skådat och den går 7 dagar I veckan på sommaren och 6 dagar i veckan på hösten och vintern. Inkompetens serveras som förrätt, otrohet, smaklöshet som varmrätt och könssjukdomar som dessert. På ytan låtsas man att det är en krog av hög klass men skrapar man på ytan så är det inget annat än ett sjabbigt horhus utan några som helst skrupler.

Man skryter med att man har "Årets kock" , nog är han årets kock 'cock' I dubbel bemärkelse, han hinner både med att röra I grytorna, sätta på sin flickvän, nissarna, servitriserna samt restaurangchefen.

Men han är lika smaklös, billig, fantasilös som hans maträtter.

Det är bara att jämföra med krogarna som ligger I samma prisklasser t e x Esperanto, Fredsgatan 12, Mistral, Edsbacka krog och Mathias Dahlgren för att nämna några. Jämför deras design på upplägget med Pontus, dom får Pontus till att framstå som en skolmats bespisning. Personalmaten duger inte ens åt svinen och ändå dras det på lönen.

Att GE sina gäster någon service är inte direkt någon stor prioritet på Pontus, det märker man t e x på bl a dom espresso bryggare man köpt in som egentligen skulle göra sig bättre hemma än på en restaurang för ca 150 gäster. Man behöver inte vara ett geni för att räkna UT vad som händer vid ett stort sällskap på 10-20 personer där alla skall ha olika sorters kaffe. Man blir så klart fast vid bryggaren I en halv timme innan man är klar. Då har dom övriga gästerna tappat tålamodet som inte får någon service under tiden. Eller hur kan man sätta ner flera sällskap på samma station SAMTIDIGT, inkompetenta hovmästare eller inkompetenta bokare eller både och? Det är sådant gästerna inte förstår utan dom tycker att servisen är nonchalant. Men det är en KOCK som äger krogen så vad skall man förvänta sig?

Man är heller inte intresserad av att få stamgäster på Pontus då menyn har sett likadan UT hela tiden, med några MINIMALA förändringar. Man är så fantasilös att man serverar pepparrot till både Rödingen och till Hälleflundran samt kokt potatis till båda. Dom enda stamgäster man har är dom sk Carte Orange medlemmarna som varje fredag och lördag SVINAR för halva priset, varje medlem har rätt att ta med sig 5 gäster som får samma förmåner. Ändå verkar det löna sig för Pontus att ha dessa gäster, då undrar man hur mycket BLÅSER man dom fullt betalande gästerna? Medan den egna personalen får endast 25 % rabatt vid sina besök på krogen med sina vänner???

En BRA och PRISVÄRD krog behöver INTE annonsera i ALLA TURISTMAGASIN och samarbeta med HOTELL samt TURISTANSVARIG personal. För denna typ av gäster som dessa vänder sig till är TURISTER, d v s engångsbesökare, vem bryr sig om vad dom tycker, men frågan är VARFÖR man då ska låtsas att det är en finkrog och köra med så kallat FINLIR, glas putsning, bestick putsning, vad servering beträffar. HYCKLERI och SLAVERI det är vad det är.

Några hundratals återkommande gäster som älskar Pontus matlagning, eller rättare sagt resterna av den, är den enorma mängden råttor som bor på Pontus By The Sea på Skeppsbron, det är väl ett bra betyg när man har så många återkommande råttor som vill äta Pontus mat? Dock hittas dom döda både inne I restaurangen och utanför.

Pontus personal politik är under all kritik. ALL personal är timanställd ändå så kräver man samma sak av dom som om dom gick på månadslön. Dom enda som går på månadslön är personer med chefs befattning. Pontus dåliga rykte som arbetsgivare är ett känt faktum inom Stockholms restaurangvärld att INGEN vill jobba på Pontus. Man får ta in personal från bemanningsföretag. Men ledningen är så KORKAD att dom inte fattar att dom måste göra något åt situationen om dom vill behålla sin duktiga servispersonal. För det är en duktig och effektiv servispersonal som arbetar på Pontus, men som INTE uppskattas på något sätt av ledningen. Man får dessutom inte tala med varandra under arbetstiden om det inte är arbets relaterat? När blev det fel att ha en glad och trevlig personal? Det visar att man trivs på sin arbetsplats och det smittar av sig på göästerna som ser det som positivt.Det är istället nya regler, nya arbetsuppgifter och gnäll för att inte tala om allt idiotiskt dubbelarbete, man vill helt enkelt ha robotar som inte har några egna värderingar eller känslor. Pontus vill t e x att matsalen inne skall ha kvälls dukning efter lunchen trots att matsalen inne är stängd kvällstid på veckodagarna under sommaren och innan personalen går hem skall den dukas ner för morgon dagens lunch. Idiotiskt!

Konstigt att personalen inte stannar och framförallt när restaurangchefens kroniska PMS drar ner humöret på alla som arbetar inom servisen. Personal omsättningen är väldigt stor på Pontus. Bråk, dålig stämning samt ledsen personal är vardags mat på Pontus. Låter det som en trivsam arbetsplats? Pontus borde arbeta själv I servisen under precis samma premisser I en månads tid så skulle man se hur han mår och känner och han hade dessutom fått gå ner i vikt av allt dubbelarbete och onödigt spring samt oätbara grismaten som serveras som personalmat.

Hur ska den servisen kunna gå UT till sina gäster och vara på topp, när man inte får ens ett TACK för att man kommer in på sin lediga dag och ställer upp och arbetar när det är kort om personal? Man kräver att personalen ska servera på klassiskt viss med allt vad det innebär, samtidigt som maten serveras I moderna, tunga och otympliga tallrikar. Samtidigt som man har 3 olika sorters smörknivar, två olika sorters dessert skedar, icke fungerande gamla och slitna salt och pepparkar som hör hemma på en förorts pizzeria.

Putsa glas och bestick dagarna I ända verkar också vara en prioritet, vad är meningen att putsa bestick som är så repig att det I alla fall inte syns att det är putsat? Högklassig krog? Prismässigt ja, KVALITETS MÄSSIGT NEJ!!!! Som det stod i en recension, MAN BEHÖVER BESTÄLLA IN 5-6 RÄTTER FÖR ATT BLI MÄTT...Förutom servisen sedvanliga uppgifter ingår även att göra en del av kökets, diskarnas och städarnas sysslor, d v s vara allt I allo? Om köket vill servera sina maträtter på ett visst sätt får dom rodda sin lucka med vad dom vill själva detta är inte servisens uppgift. Kockarna är dessutom dryga, tröga, ej samarbetsvilliga och socialt inkompetenta idioter. Kan det kanske bero på den mängden illegala hemrullade cigaretterna som dom flesta av dom röker. Det är tur att dom inte behöver lämna urinprov för då hade Pontus ej haft någon köks personal heller. Men det är bara att titta på Pontus, Melker Andersson och Erik dom är lika socialt inkompetenta. Kockar borde gå på Jannes gamla charmkurser som man höll för flygpersonal förr, så att dom vet hur dom skall föra sig med sina kolleger lära sig vanligt civiliserat hyfs och inte uppföra sig som BUSHFOLK, där det kommer endast massa konstiga ljud ur munnen.

Att vara en välformad servitris på Pontus går inte, då man trängt ihop så mycket bord som möjligt för att kunna trycka in så många gäster som möjligt, vilket också resulterar i att en person med former kan aldrig ta sig mellan borden. Inte heller är det någon hög klassig krog när man måste slänga gästernas mat över bordet för att man inte kommer förbi på andra sidan. För att kunna servera på Pontus måste man vara lätt anorektisk för det är dom enda som kommer mellan borden, många gånger inte ens dom.

En bra servis kan alltid rädda en situation även om maten är halvdan, medan en kock kan ALDRIG rädda situationen om servicen är dålig. För bemöts du av en otrevlig eller arrogant servis då spelar det inte någon roll hur vällagad maten är, om du ens stannar så länge efter ett otrevligt bemötande? För den som är restaurangens representant och ansikte utåt är servisen. Om man bortser från hovmästaren, som brukar vara den första som gästerna möter. Där har man anställt en asiat som hovmästare som inte ens kan engelska men arbetar på en sylta som vimmlar av just engelsk talande turister. Vilket skämt!

Man skickar hem personal hur som helst för att spara timmar som om inte personalen har hyror och räkningar att betala? Att bli hemskickad kl 15 för att komma tillbaks kl 18 och det utan förvarning. Man står uppskriven till en viss tid, men man får inte betalt till den tiden utan tvingas hem tidigare. Dricksen delas med både kreti och pleti, människor som aldrig ens satt sin fot ute i restaurangen? Hovet som redan går på höga månadslöner, samt är i chefs positioner, tar lika stor del av dricksen samt stoppar en del i sin egen ficka innan dom fördelar den, då det är dom som räknar kassorna. Rena rama fascist samhället.

Vissa personer har arbetat under flera veckors tid men man har inte från ledningens sida ens brytt sig om att informera vilken lön dom har, för att man är rädd att personen skall sluta när den får reda på den usla timlönen, därför drar man ut på det och låtsas som det regnar och kan under tiden utnyttja personerna när dom behöver folk som mest sedan får dom gärna sluta för då behöver man inte deras tjänster längre.

Man arbetar till 02 på nätterna trots att köket stänger 23, d v s 3 timmars efter arbetstid och sedan skall man infinna sig på arbetet kl 10, samma dag och helst arbeta till 02 igen. Har man en timmes resväg till arbetet så får man inte vila det antal timmar som man behöver. Sedan undrar man VARFÖR personalen inte är effektiva och på alerten? Slaveriet avskaffades för längesedan, något som Pontus har missat och den inkompetenta schemaansvariga ludret.
För att som chef få respekt utav sina anställda så ska man förtjäna den och inte bara få den för att man har titeln RESTAURANG CHEF. Hur kan man som restaurangchef förvänta sig respekt när man är både alkoholiserad, hora och har kronisk PMS? Att RC är otrogen mot sin man och sina barn är deras ensak, men hur kan man kräva respekt av sin personal som man ligger med? Inte undra på att hon går under namnet " blonda horan " bland personalen.

Positionen har hon väl förmodligen fått sängvägen, inte för att hon egentligen har några ledar kvalifikationer.

Att krogen dessutom ägs av en kock, som ej har någon erfarenhet från att arbeta i en matsal, som har åsikter om hur servisen skall arbeta är ju bara det skrattretande. Nu under höst och vinter skall personalen arbeta i svarta finbyxor och fin skor, men vem skall betala för byxorna och skorna? För det är inte billigt. Vem skall betala kemtvätten samt fotvården åt personalen som ska arbeta i hårda skor i minst 8 timmar i streck, jo man räknar kallt med att personalen själv skall göra det men den usla lönen och den patetiska dricksen som delas med allt och alla. Har Pontus hört talas om PERSONALVÅRD???

Ja servis personalen är en förbrukningsvara på Pontus, men fnasken, tjuvarna, idioterna och råttorna är bestående. Allt på Pontus handlar om vem du ligger med eller vem du slickar i arslet och inte om hur kompetent du är...att respektera dem som arbetsgivare är svårt när VD:n stöter på en och restaurangchefen ligger med dom anställda....och själv får man ingen respekt eller uppskatning för det tunga jobbet man gör. Restauranger utan servis blir brick restaurang eller take-away.

Pontus på Brunnsgatan går under namnet KLAMYDIA, där serveras könssjukdomar både på längden och på tvären... Smakfullt? Nej det är mer en SVINSTIA med orgier än en krog. Men den feta krogägaren blir inte bara fetare ekonomiskt utan även kroppsmässigt, vi närmar oss jul då är det bara att stoppa ett äpple i munnen på honom så är julbordet fulländat...

MAN SKA BEHANDLA ANDRA SOM MAN SJÄLV VILL BLI BEHANDLAD SAMT

RESPEKTERA ANDRA OM DU VILL BLI RESPEKTERAD TILLBAKA

Vad är kontetan av detta? Personalvård kanske inte är så dumt i alla fall!

//Krug
 

Mysonoxen

Medlem
Krug skrev:
Ett brev e-mail som cirkulerar som en löpeld runt internet för tillfället, skrivet av en missnöjd anställd på Pontus Group. jag tyckte att det var ganska roligt!

Det är inte bara maten som är smaklös på Pontus utan även dess ledning. Pontus är en dokusåpa som man aldrig tidigare skådat och den går 7 dagar I veckan på sommaren och 6 dagar i veckan på hösten och vintern. Inkompetens serveras som förrätt, otrohet, smaklöshet som varmrätt och könssjukdomar som dessert. På ytan låtsas man att det är en krog av hög klass men skrapar man på ytan så är det inget annat än ett sjabbigt horhus utan några som helst skrupler.

Man skryter med att man har "Årets kock" , nog är han årets kock 'cock' I dubbel bemärkelse, han hinner både med att röra I grytorna, sätta på sin flickvän, nissarna, servitriserna samt restaurangchefen.

Men han är lika smaklös, billig, fantasilös som hans maträtter.

Det är bara att jämföra med krogarna som ligger I samma prisklasser t e x Esperanto, Fredsgatan 12, Mistral, Edsbacka krog och Mathias Dahlgren för att nämna några. Jämför deras design på upplägget med Pontus, dom får Pontus till att framstå som en skolmats bespisning. Personalmaten duger inte ens åt svinen och ändå dras det på lönen.

Att GE sina gäster någon service är inte direkt någon stor prioritet på Pontus, det märker man t e x på bl a dom espresso bryggare man köpt in som egentligen skulle göra sig bättre hemma än på en restaurang för ca 150 gäster. Man behöver inte vara ett geni för att räkna UT vad som händer vid ett stort sällskap på 10-20 personer där alla skall ha olika sorters kaffe. Man blir så klart fast vid bryggaren I en halv timme innan man är klar. Då har dom övriga gästerna tappat tålamodet som inte får någon service under tiden. Eller hur kan man sätta ner flera sällskap på samma station SAMTIDIGT, inkompetenta hovmästare eller inkompetenta bokare eller både och? Det är sådant gästerna inte förstår utan dom tycker att servisen är nonchalant. Men det är en KOCK som äger krogen så vad skall man förvänta sig?

Man är heller inte intresserad av att få stamgäster på Pontus då menyn har sett likadan UT hela tiden, med några MINIMALA förändringar. Man är så fantasilös att man serverar pepparrot till både Rödingen och till Hälleflundran samt kokt potatis till båda. Dom enda stamgäster man har är dom sk Carte Orange medlemmarna som varje fredag och lördag SVINAR för halva priset, varje medlem har rätt att ta med sig 5 gäster som får samma förmåner. Ändå verkar det löna sig för Pontus att ha dessa gäster, då undrar man hur mycket BLÅSER man dom fullt betalande gästerna? Medan den egna personalen får endast 25 % rabatt vid sina besök på krogen med sina vänner???

En BRA och PRISVÄRD krog behöver INTE annonsera i ALLA TURISTMAGASIN och samarbeta med HOTELL samt TURISTANSVARIG personal. För denna typ av gäster som dessa vänder sig till är TURISTER, d v s engångsbesökare, vem bryr sig om vad dom tycker, men frågan är VARFÖR man då ska låtsas att det är en finkrog och köra med så kallat FINLIR, glas putsning, bestick putsning, vad servering beträffar. HYCKLERI och SLAVERI det är vad det är.

Några hundratals återkommande gäster som älskar Pontus matlagning, eller rättare sagt resterna av den, är den enorma mängden råttor som bor på Pontus By The Sea på Skeppsbron, det är väl ett bra betyg när man har så många återkommande råttor som vill äta Pontus mat? Dock hittas dom döda både inne I restaurangen och utanför.

Pontus personal politik är under all kritik. ALL personal är timanställd ändå så kräver man samma sak av dom som om dom gick på månadslön. Dom enda som går på månadslön är personer med chefs befattning. Pontus dåliga rykte som arbetsgivare är ett känt faktum inom Stockholms restaurangvärld att INGEN vill jobba på Pontus. Man får ta in personal från bemanningsföretag. Men ledningen är så KORKAD att dom inte fattar att dom måste göra något åt situationen om dom vill behålla sin duktiga servispersonal. För det är en duktig och effektiv servispersonal som arbetar på Pontus, men som INTE uppskattas på något sätt av ledningen. Man får dessutom inte tala med varandra under arbetstiden om det inte är arbets relaterat? När blev det fel att ha en glad och trevlig personal? Det visar att man trivs på sin arbetsplats och det smittar av sig på göästerna som ser det som positivt.Det är istället nya regler, nya arbetsuppgifter och gnäll för att inte tala om allt idiotiskt dubbelarbete, man vill helt enkelt ha robotar som inte har några egna värderingar eller känslor. Pontus vill t e x att matsalen inne skall ha kvälls dukning efter lunchen trots att matsalen inne är stängd kvällstid på veckodagarna under sommaren och innan personalen går hem skall den dukas ner för morgon dagens lunch. Idiotiskt!

Konstigt att personalen inte stannar och framförallt när restaurangchefens kroniska PMS drar ner humöret på alla som arbetar inom servisen. Personal omsättningen är väldigt stor på Pontus. Bråk, dålig stämning samt ledsen personal är vardags mat på Pontus. Låter det som en trivsam arbetsplats? Pontus borde arbeta själv I servisen under precis samma premisser I en månads tid så skulle man se hur han mår och känner och han hade dessutom fått gå ner i vikt av allt dubbelarbete och onödigt spring samt oätbara grismaten som serveras som personalmat.

Hur ska den servisen kunna gå UT till sina gäster och vara på topp, när man inte får ens ett TACK för att man kommer in på sin lediga dag och ställer upp och arbetar när det är kort om personal? Man kräver att personalen ska servera på klassiskt viss med allt vad det innebär, samtidigt som maten serveras I moderna, tunga och otympliga tallrikar. Samtidigt som man har 3 olika sorters smörknivar, två olika sorters dessert skedar, icke fungerande gamla och slitna salt och pepparkar som hör hemma på en förorts pizzeria.

Putsa glas och bestick dagarna I ända verkar också vara en prioritet, vad är meningen att putsa bestick som är så repig att det I alla fall inte syns att det är putsat? Högklassig krog? Prismässigt ja, KVALITETS MÄSSIGT NEJ!!!! Som det stod i en recension, MAN BEHÖVER BESTÄLLA IN 5-6 RÄTTER FÖR ATT BLI MÄTT...Förutom servisen sedvanliga uppgifter ingår även att göra en del av kökets, diskarnas och städarnas sysslor, d v s vara allt I allo? Om köket vill servera sina maträtter på ett visst sätt får dom rodda sin lucka med vad dom vill själva detta är inte servisens uppgift. Kockarna är dessutom dryga, tröga, ej samarbetsvilliga och socialt inkompetenta idioter. Kan det kanske bero på den mängden illegala hemrullade cigaretterna som dom flesta av dom röker. Det är tur att dom inte behöver lämna urinprov för då hade Pontus ej haft någon köks personal heller. Men det är bara att titta på Pontus, Melker Andersson och Erik dom är lika socialt inkompetenta. Kockar borde gå på Jannes gamla charmkurser som man höll för flygpersonal förr, så att dom vet hur dom skall föra sig med sina kolleger lära sig vanligt civiliserat hyfs och inte uppföra sig som BUSHFOLK, där det kommer endast massa konstiga ljud ur munnen.

Att vara en välformad servitris på Pontus går inte, då man trängt ihop så mycket bord som möjligt för att kunna trycka in så många gäster som möjligt, vilket också resulterar i att en person med former kan aldrig ta sig mellan borden. Inte heller är det någon hög klassig krog när man måste slänga gästernas mat över bordet för att man inte kommer förbi på andra sidan. För att kunna servera på Pontus måste man vara lätt anorektisk för det är dom enda som kommer mellan borden, många gånger inte ens dom.

En bra servis kan alltid rädda en situation även om maten är halvdan, medan en kock kan ALDRIG rädda situationen om servicen är dålig. För bemöts du av en otrevlig eller arrogant servis då spelar det inte någon roll hur vällagad maten är, om du ens stannar så länge efter ett otrevligt bemötande? För den som är restaurangens representant och ansikte utåt är servisen. Om man bortser från hovmästaren, som brukar vara den första som gästerna möter. Där har man anställt en asiat som hovmästare som inte ens kan engelska men arbetar på en sylta som vimmlar av just engelsk talande turister. Vilket skämt!

Man skickar hem personal hur som helst för att spara timmar som om inte personalen har hyror och räkningar att betala? Att bli hemskickad kl 15 för att komma tillbaks kl 18 och det utan förvarning. Man står uppskriven till en viss tid, men man får inte betalt till den tiden utan tvingas hem tidigare. Dricksen delas med både kreti och pleti, människor som aldrig ens satt sin fot ute i restaurangen? Hovet som redan går på höga månadslöner, samt är i chefs positioner, tar lika stor del av dricksen samt stoppar en del i sin egen ficka innan dom fördelar den, då det är dom som räknar kassorna. Rena rama fascist samhället.

Vissa personer har arbetat under flera veckors tid men man har inte från ledningens sida ens brytt sig om att informera vilken lön dom har, för att man är rädd att personen skall sluta när den får reda på den usla timlönen, därför drar man ut på det och låtsas som det regnar och kan under tiden utnyttja personerna när dom behöver folk som mest sedan får dom gärna sluta för då behöver man inte deras tjänster längre.

Man arbetar till 02 på nätterna trots att köket stänger 23, d v s 3 timmars efter arbetstid och sedan skall man infinna sig på arbetet kl 10, samma dag och helst arbeta till 02 igen. Har man en timmes resväg till arbetet så får man inte vila det antal timmar som man behöver. Sedan undrar man VARFÖR personalen inte är effektiva och på alerten? Slaveriet avskaffades för längesedan, något som Pontus har missat och den inkompetenta schemaansvariga ludret.
För att som chef få respekt utav sina anställda så ska man förtjäna den och inte bara få den för att man har titeln RESTAURANG CHEF. Hur kan man som restaurangchef förvänta sig respekt när man är både alkoholiserad, hora och har kronisk PMS? Att RC är otrogen mot sin man och sina barn är deras ensak, men hur kan man kräva respekt av sin personal som man ligger med? Inte undra på att hon går under namnet " blonda horan " bland personalen.

Positionen har hon väl förmodligen fått sängvägen, inte för att hon egentligen har några ledar kvalifikationer.

Att krogen dessutom ägs av en kock, som ej har någon erfarenhet från att arbeta i en matsal, som har åsikter om hur servisen skall arbeta är ju bara det skrattretande. Nu under höst och vinter skall personalen arbeta i svarta finbyxor och fin skor, men vem skall betala för byxorna och skorna? För det är inte billigt. Vem skall betala kemtvätten samt fotvården åt personalen som ska arbeta i hårda skor i minst 8 timmar i streck, jo man räknar kallt med att personalen själv skall göra det men den usla lönen och den patetiska dricksen som delas med allt och alla. Har Pontus hört talas om PERSONALVÅRD???

Ja servis personalen är en förbrukningsvara på Pontus, men fnasken, tjuvarna, idioterna och råttorna är bestående. Allt på Pontus handlar om vem du ligger med eller vem du slickar i arslet och inte om hur kompetent du är...att respektera dem som arbetsgivare är svårt när VD:n stöter på en och restaurangchefen ligger med dom anställda....och själv får man ingen respekt eller uppskatning för det tunga jobbet man gör. Restauranger utan servis blir brick restaurang eller take-away.

Pontus på Brunnsgatan går under namnet KLAMYDIA, där serveras könssjukdomar både på längden och på tvären... Smakfullt? Nej det är mer en SVINSTIA med orgier än en krog. Men den feta krogägaren blir inte bara fetare ekonomiskt utan även kroppsmässigt, vi närmar oss jul då är det bara att stoppa ett äpple i munnen på honom så är julbordet fulländat...

MAN SKA BEHANDLA ANDRA SOM MAN SJÄLV VILL BLI BEHANDLAD SAMT

RESPEKTERA ANDRA OM DU VILL BLI RESPEKTERAD TILLBAKA

Vad är kontetan av detta? Personalvård kanske inte är så dumt i alla fall!

//Krug

Ja, det var ord och inga visor det.

Har faktiskt aldrig ätit där, bara på hans gamla "Green House", och där var maten OK dock...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag visade detta för min lilla broder som är aktiv i restaurangbranchen (som just kock) och det råder ju en speciell jargong kan man lugnt säga. Själv har jag inte jobbat i kök på nästan 10 år, men man minns fortfarande hur det kunde vara. Då lillebror läste detta sa han omedelbart, "han verkar lite upprörd", varvid jag kontrade med "det är en hon". Svaret kom raskt "jaha, då är hon bara en bitter hora".

Sen måste man ju naturligtvis ställa sig frågan om hon var bitter på grund av hur allt såg/ser ut ledningsmässigt på Pontus. Jag vet från bekanta som har arbetat där som har läst det här mailet som säger att det mesta är sant. så fungerar det.

Själv är jag förvånad att hon lämnade ut amfetaminet och bara tog med rökat...
 
SV: Pontus by The Sea [Elakt mail]

haha absolut så finns ju en speciell jargong i yrket. Dock så känns det som att hon överdriver lite.

Men branchen har så sjukt mycket dåliga sidor, Men enligt mig så uppvägs dessa dåliga sidor av att man får jobba med roliga människor och cheferna är samma skrot och korn. Men om nu hälften av vad denna dam säger så är det ju faktiskt helt förjävligt.

Man ska vara rädd om personalen. Man har ett rykte som man ska vara rädd om, Alla restauranger har sklett i garderoben och dessa vet personalen om. och trivs dom inte och lämnar stället bittra så kommer orden spridas.
 

lepatrik

Medlem
SV: Pontus by The Sea [Elakt mail]

Jag diggar verkligen Pontus! lunch måste jag säga
11,30-11,45 99 kr - trerätters nyttig mat och ett väldigt trevligt "lunchglas" vin (inte smakmässigt utan konceptet, vi dricker för lite vin till lunchen i Sverige)
Ostronbrunchen är också en höjdare, afrodisiak så det räcker resten av helgen
 
Toppen