Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Prestigeviner från Champagne Savart

Väldigt snabb och kort rapport

Till att börja med, grattis till de av er som får en låda prestigeviner.

2007 Calliope, njutbar nu, lite rundare, kan lagras men inget behov. och 2008 La Dame de Cœur, här var jag hemma. Charm med elegans, struktur och utvecklingspotential. Troligen den bästa Dame de Cœur jag druckit.

"Vanliga lådan" Mer sluten än förra utgåvan,
L'accomplie, mest lätttilggänglig, bra som aperitif, struktur, behöver inte så mycket tid i källaren men ge den ett år så för den sätta sig lite.
Savart Brut Bulle de Rosé, kanske det svagaste kortet av de tre, mindre fruktig och rund än tidigare, mer beska. Ett bättre matvin så där kommer jag placera den.
L’Année 2009, Där 2008 var lättillgänglig och explosiv är den här lite svårflörtat och vresig. Av de tre det svåraste vinet som absolut kräver sin tid i källaren Om jag ska vara "kritiskt" så tror jag den här mått bra av ytterligare nåt år på jäst men det[är svårt att helt bedömma. Vad jag kan bedömma är att jag kommer lägga ner de flaskor jag förhoppningsfullt får och ta fram dem om tidigast 2-3 år.

Sammanfattning, Savart fortsätter att vara en riktigt bra odlare som har en given plats i min källare. Bra bredd med en stor topp. Ser fram mot den fortsatta resan
 
Toppen