Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Primewinebar

fw

Medlem
Personligen tackar jag ödmjukast för initiativet till Primewinebar på Östermalmstorg. Var där i onsdags och drack ett par viner med en god vän. Bla André Guyon, Corton Bressandes -02 och Ch. Fonsalette CdR -01 (Som var fantastisk)

Vad tycker ni?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Primewinebar

fw skrev:
Personligen tackar jag ödmjukast för initiativet till Primewinebar på Östermalmstorg. Var där i onsdags och drack ett par viner med en god vän. Bla André Guyon, Corton Bressandes -02 och Ch. Fonsalette CdR -01 (Som var fantastisk)

Vad tycker ni?

Omöjliga knåddar har gjort att jag ännu inte tagit mig dit, men det ryktas att de har 1970 La Mission på glas, inte alltid man ser, så jag ska nog masa mig dit innan min Europasemester i a f.
 
Trådskapare
F

fw

Medlem
SV: Primewinebar

Ryktet stämmer bra. 439:- för 10cl. 659:- för 15cl.
 

The Pint

Medlem
SV: Primewinebar

Hur var Guyons Corton-Bressandes? Har ett par flaskor här hemma, är det något att bli sugen på snart eller vänta ett tag med?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Primewinebar

La Mission 70 är fini. Är borttagen från listan och enligt personalen var den inte speciellt övertygande.

Efter mässhelvetet så traskade jag ner till baren och bjöd mig själv på ett glas Henriot Enchenteleur 1990 (faktiskt helt grym, inte i klass med 88, men en av de bätre 90 jag provat på åratal!), en NFB 1998 som, om man ska vara ärlig, inte är att rekommendera. Bränt sockrig, ett svagt år som man helt enkelt biffat upp med lite mer dosage, inte helt tilltalande och någonting som gör att man blir besviken på bille. Därefter så blev det en Usseglio Cuvée mon Aeuil (eller var tusan den heter) 2004 som när den öppnat upp sig blev ett helt fantastiskt vin!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Primewinebar

Krug skrev:
La Mission 70 är fini. Är borttagen från listan och enligt personalen var den inte speciellt övertygande.

Efter mässhelvetet så traskade jag ner till baren och bjöd mig själv på ett glas Henriot Enchenteleur 1990 (faktiskt helt grym, inte i klass med 88, men en av de bätre 90 jag provat på åratal!), en NFB 1998 som, om man ska vara ärlig, inte är att rekommendera. Bränt sockrig, ett svagt år som man helt enkelt biffat upp med lite mer dosage, inte helt tilltalande och någonting som gör att man blir besviken på bille. Därefter så blev det en Usseglio Cuvée mon Aeuil (eller var tusan den heter) 2004 som när den öppnat upp sig blev ett helt fantastiskt vin!

Antagligen har de kommit över taskigt lagrade flaskor och haft otur med korkade viner, för jag drack det för mndre än ett år sedan och flaskorna var perfekta. Woltners som ägde La Mission då gjorde kanonviner som sticker ut även under svåra år. Men jag kan ju också å andra sidan ha haft en alldeles förbaskad tur med mina pavor.

Tackar för vinrekommendationerna, jag ska ta och masa mig dit vad det lider som sagt...
 
Trådskapare
F

fw

Medlem
SV: Primewinebar

The Pint skrev:
Hur var Guyons Corton-Bressandes? Har ett par flaskor här hemma, är det något att bli sugen på snart eller vänta ett tag med?

Den var bra men mår nog inte alls dåligt av att ligga ett tag till. Efter en 20 min i glaset så funkade den finfint!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Primewinebar

Kan nämna att de idag kommer att köra bland annat Pontet Canet 1996 på glas.

Alltid är det någon som blir nöjd!
 
Toppen