Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pris på Champagne

Jos

Medlem
SV: Pris på Champagne

Oddbins brukar ju ha ok priser så om de sänker går det nog att göra lite bra köp.
 

chambertin

Medlem
SV: Pris på Champagne

Undrar om det bara är återförsäljarna som rear ut eller är producenterna med på galoppen tro ?

Själv tror jag att det är framför allt dom större husen som tappar försäljning.

Jag har pratat med några mindre producenter som jag skall besöka i November och ngn har t.o.m ökat sin försäljning 2009 jfrt med 2008.

Är ju inte direkt tråkigt för oss konsumenter i alla fall om bra skumpa blir 30-40% billigare men det lär väl knappast slå igenom i våra Sovjetbutiker innan jag dör.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Pris på Champagne

chambertin skrev:
Undrar om det bara är återförsäljarna som rear ut eller är producenterna med på galoppen tro ?

Själv tror jag att det är framför allt dom större husen som tappar försäljning.

Jag har pratat med några mindre producenter som jag skall besöka i November och ngn har t.o.m ökat sin försäljning 2009 jfrt med 2008.

Är ju inte direkt tråkigt för oss konsumenter i alla fall om bra skumpa blir 30-40% billigare men det lär väl knappast slå igenom i våra Sovjetbutiker innan jag dör.
Hej, åker också till C här i November, vilka skall du besöka (du kankse har nåt hett insidertips)?
 
Toppen