Priser Ulysse Collin

Diskussion i 'Vin' startad av Jos, 24 november 2021.

1. Jos

Jos Medlem

Fick precis erbjudande om att köpa 4 flaskor (Roises, Pierrieres, Jardin och Enfers) för 700 euro så blir 175 styck. Sist betalade jag runt 110-120 för Pierrieres och Roises. Har de gått upp så mycket eller är det för dyrt?

2. Segol

Segol Medlem

När jag ser de priserna inser jag att det var ett tag sen jag köpte Collin. Det låter väldigt dyrt men priserna kanske har skenat... Senast jag köpte var det från https://www.tresorsdesvignes.com/264-ulysse-colin
    Tipset är att maila och fråga om tillgänglighet och priser, de har inga viner från Collin på webben. De har svarat snabbt de gånger jag frågat saker och engelska funkar fint.

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  3. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Pierrieres är ju den det görs mest utav och den ligger på ca 100-110€.
    le Roises har alltid varit dyr så den kostar säkert normalt runt 150€.
    Så jag skulle säga att ditt erbjudande på 175€ inte är något kanon erbjudande men strax precis över vad ett vanligt handlar pris ligger på.

Crist(al)ian 77 och Jos gillar detta.
  4. Jos

Jos Medlem

Ja lät dyrt detta, snarare andrahandspriser

5. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Yes, men säljer du dem fyra tsm som ett paket på bukowski finns det säkert någon galning som friviligt skulle ge +2000/flaska med tanke på tidigare budgivningar :confused:

6. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape Administratör

Huva!:nagelbitare:

Kollade CT och jag köpte mina Maillons och Pierriers för 600 kr st på Vinmonopolet. Året var 2017 och det fanns lådvis på Aker. Som vanligt kan jag konstatera att jag skulle köpt mer...:neej:

Jos gillar detta.
  7. Gradin

Gradin Medlem

Betalat 1300-1900 på restaurang senaste tiden för Les Roises(1900), Les Maillons(1298) och Le jardin d'ulysse(1700), men känns som det blir lite dyrare för varje gång man läser en vinlista dessvärre..

Jos gillar detta.

Dela sidan