Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Priser Ulysse Collin

Jos

Medlem
Fick precis erbjudande om att köpa 4 flaskor (Roises, Pierrieres, Jardin och Enfers) för 700 euro så blir 175 styck. Sist betalade jag runt 110-120 för Pierrieres och Roises. Har de gått upp så mycket eller är det för dyrt?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Pierrieres är ju den det görs mest utav och den ligger på ca 100-110€.
le Roises har alltid varit dyr så den kostar säkert normalt runt 150€.
Så jag skulle säga att ditt erbjudande på 175€ inte är något kanon erbjudande men strax precis över vad ett vanligt handlar pris ligger på.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Pierrieres är ju den det görs mest utav och den ligger på ca 100-110€.
le Roises har alltid varit dyr så den kostar säkert normalt runt 150€.
Så jag skulle säga att ditt erbjudande på 175€ inte är något kanon erbjudande men strax precis över vad ett vanligt handlar pris ligger på.
Ja lät dyrt detta, snarare andrahandspriser
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Ja lät dyrt detta, snarare andrahandspriser
Yes, men säljer du dem fyra tsm som ett paket på bukowski finns det säkert någon galning som friviligt skulle ge +2000/flaska med tanke på tidigare budgivningar :confused:
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Huva!:nagelbitare:

Kollade CT och jag köpte mina Maillons och Pierriers för 600 kr st på Vinmonopolet. Året var 2017 och det fanns lådvis på Aker. Som vanligt kan jag konstatera att jag skulle köpt mer...:neej:
 
  • Like
Reactions: Jos

Gradin

Medlem
Betalat 1300-1900 på restaurang senaste tiden för Les Roises(1900), Les Maillons(1298) och Le jardin d'ulysse(1700), men känns som det blir lite dyrare för varje gång man läser en vinlista dessvärre..
 
  • Like
Reactions: Jos
Toppen