Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Prissänkningar på Systembolaget

SUPRA

Bäst
SV: Prissänkningar på Systembolaget

Undrar om jag kan lämna tillbaka mina två Femme? ::)
 

Elvis

Medlem
SV: Prissänkningar på Systembolaget

Tack Pomerol för tipset! Jag hängde på låset på Regeringsgatan och köpte de två sista Femme där.
 

Arvid

Medlem
SV: Prissänkningar på Systembolaget

Bubblaren skrev:
Jag har ingen Bolle 2003 - borde jag rusa iväg och köpa? Minns inte hur 2003 är som årgång :-o

Katastrofvarmt, så 2003 by Boll ska ju inte räknas som en vintage i sann mening. Det var väl mest firmans sätt att visa att det gick att göra intressant (men annorlunda) champagne i ett off-år.
 

vintjej

Medlem
SV: Prissänkningar på Systembolaget

Bolle 2003 är snäll och god. Fortfarande dock inte värt precis, trots den bökigaste förpackningen någonsin?
Man får så mycket annat bättre för de slantarna.
 

Elvis

Medlem
SV: Prissänkningar på Systembolaget

För övrigt tror jag inte att någon behöver rusa. Det finns gott om 2003 by Bollinger kvar.
 

Orpale

Medlem
SV: Prissänkningar på Systembolaget

Någon som vet direkt vad som blev billigare i dag?? Allt jag har kollat på är antingen oförändrat eller dyrare?
 
SV: Prissänkningar på Systembolaget

Var tvungen att testa den. I normala fall brukar vinerna som är prissänkta hos CCCPystemet vara prisvärda och jag har faktiskt enbart gjort prisvärda köp på prissänkta varor tidigare. Detta var första undantaget/missen...

Det började dock bra, väldigt mycket bubblor, fin ljusgul färg och helt ok doft. När jag sedan smakar den är den förvånande platt. Smakerna är ovanligt svåra att säga, men en smak går att säga, den smakar faktiskt lite sprit. Alltså inte stickande sprit, men själva spritsmaken, inte riktigt det jag är ute efter i en Champagne. Den är ändå lättdrucken och är kanske helt ok om du är 18 år och ska supa ner din date, men jag är inte riktigt i den fasen i livet...

Det ligger dock någon trevligare smak i "bakgrunden" som även känns i doften, men som jag inte kan sätta namnet på, så jag tror att den kan bli ganska mycket bättre på 5-10 år, men aldrig någon stor/bra Champagne på något sätt. Rekommenderas ej.
 
Toppen