Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Prissänkta produkter på SB i Juni

Dexter

Medlem
Såg att de har sänkt priset lite på Salon till 1759:- från 2199:- och på lite andra trevliga saker med.


Billecart-Salmon Brut Nicolas François Billecart (nr 92101) 2000 599:- från 749:-

Ch Cos d'Estournel (nr 95455) 2008 799:- från 1130:-
 
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

Ser ut som ett antal till har fått sänkt pris. Jag tog ut en lista på de över 330 kronor. Den största prissänkning är väl på 2000 VVF som sänkts nästan 1000 kronor.

Lista över prissänkta produkter
 

perpro

Medlem
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

Jag som just köpte ett par Château de Fargues 2007 (sänkt från 449 till 359 på halvflaska). Skulle kanske lämna tillbaka dem och köpa igen? :)
 
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

perpro skrev:
Salon 1997, webbsaldo....730 flaskor!
Samt 107 stycken i butik. Priset för 1997 Salon ligger nu bland det lägre i Europa från att varit bland de högsta. Även 2000 VVF ligger bra till men där finns det ju bara ett fåtal flaskor

Såg att 2009 Dönnhoff Oberhäuser Brücke Riesling Auslese på halvflaska sänkts till 249 SEK. Borde vara ett bra köp också
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

perpro skrev:
Jag som just köpte ett par Château de Fargues 2007 (sänkt från 449 till 359 på halvflaska). Skulle kanske lämna tillbaka dem och köpa igen? :)
Haha:) det bästa är att det är sant! Bör nog funka, köp dem dock inte i samma butik som du lämna in dem i , är mitt tips;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

Anders Landström skrev:
Salon 1997, webbsaldo....730 flaskor!

Samt 107 stycken i butik.

Hur lyckas man ha över 800 flaskor Salon av förra årgången liggande kvar? Med tanke på de där släppen med 12-24-36 är jag förvånad över volymerna. Endera måste de fått ett ovanligt bra erbjudande av "take it or leave it"-karaktär - sjönk förresten inte 97:an i ordinarie pris förra året, efter att 99:an dykt upp? - eller så råkade någon beställa 1200 flaskor istället för 120...

För min del hade de gärna fått byta bort 600-700 Salon 97 mot lite fler Rousseau 09:eek:r så det blev några till mig också. :mad:
 
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

vintomas skrev:
Hur lyckas man ha över 800 flaskor Salon av förra årgången liggande kvar? Med tanke på de där släppen med 12-24-36 är jag förvånad över volymerna. Endera måste de fått ett ovanligt bra erbjudande av "take it or leave it"-karaktär - sjönk förresten inte 97:an i ordinarie pris förra året, efter att 99:an dykt upp? - eller så råkade någon beställa 1200 flaskor istället för 120...

För min del hade de gärna fått byta bort 600-700 Salon 97 mot lite fler Rousseau 09:eek:r så det blev några till mig också. :mad:

Det är vi två om, Rousseau 09:eek:r hade inte varit fel. Även 1999 Salon är överprissatt enligt min mening. Verkar som de har hamnat i en tro att man bara kan höja priserna,år över år även om årgången är sämre.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

Anders Landström skrev:
Det är vi två om, Rousseau 09:eek:r hade inte varit fel. Även 1999 Salon är överprissatt enligt min mening. Verkar som de har hamnat i en tro att man bara kan höja priserna,år över år även om årgången är sämre.
Är Salon-97 bättre än -99an menar du?
Smaken är ju somsagt högst personlig, men jag finner 99an klart bättre, men du kanske menar att 97an kommer hålla bättre?
 
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

johan1279 skrev:
Är Salon-97 bättre än -99an menar du?
Smaken är ju somsagt högst personlig, men jag finner 99an klart bättre, men du kanske menar att 97an kommer hålla bättre?

Jag tänkte på 1996 och det faktum att Salon höjt priserna rätt rejält från de 1595sek som Salon kostade sista släppet (köpte för 1495sek också). 1995 kostade för övrigt 1195sek om jag inte missminner mig.

Vad gäller 1997 vs 1999. Tiden får väl utvisa. Tror på en längre livslängd för 1997an men är å andra sidan ingen 1999-fantast
 

CH

Medlem
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

Vill minnas att 96an kostade 1999:- i sitt sista släpp.
 

Elvis

Medlem
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

CH skrev:
Vill minnas att 96an kostade 1999:- i sitt sista släpp.

Ja, så var det. Innan dess kostade den 1595 kr - jag har inget minne av ännu lägre pris.
 
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

Elvis skrev:
Ja, så var det. Innan dess kostade den 1595 kr - jag har inget minne av ännu lägre pris.

Möjligt att jag köpt delar av mina flaskor utomlands. Men 1595sek för en av de bästa Salon-årgångarna och 2749sek 5 år senare för en mellanårgång känns som en väl hög prishöjning.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Prissänkta produkter på SB i Juni

perpro skrev:
Jag som just köpte ett par Château de Fargues 2007 (sänkt från 449 till 359 på halvflaska). Skulle kanske lämna tillbaka dem och köpa igen? :)
Om du lämnar tillbaka nu så ersätts du med dagens pris!
 
Toppen