Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Problem man kan ha i livet.

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Problem man kan ha i livet.

Mysonoxen skrev:
Ja, vad ska man säga som måste läsa och granska alla dylika trådstarter... ::)
Myson, tycker hans "tagline" var lite rivigare än din" ;D :D ;D :D
 

Keen

slan
SV: Problem man kan ha i livet.

Jag tycker han borde ta alla råd och sen applicera de på sig själv ;D Med andra ord sätta kniven vid handleden och börja skära!
 

v_skogh

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

Mitt problem i livet blev helt plötsligt att min arbetsplats inte tillåter besäk på flashback :(
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

Krug skrev:
Gode Gud, människans förfall är nu totalt!

Ett skräckexempel på detta upplevde jag igår.

Var på en blixtvisit hos min bror igår uppe i takterna av Gävle, och gick på kvällen ut och åt på en hygglig restaurang där som serverade klassiska krogrätter. Ingen överdrivet spännande vinlista så det blev en öl till biffen.

Då dyker det upp två tjejer som också ska äta. De börjar med en Toast Skagen. Då kommer de till dryckesvalet, ena tjejen beställer in en husets - rött, men vad värre är, den andre beställer in en flaska absintgrön alkoläsk!

När det är dags för huvudrätten beställer båda in sjötunga walewska, men till huvudrätten beställer nu även den andra tjejen en alkoläsk, nu en orangeröd historia, och tjejen med den absintgröna alkoläsken byter till den orangeröda till sjötungan.

Sjötunga och alkoläsk! Detta måste vara det totala förfallet.

(Eftersom Myson inte dricker alkoläsk får ni nöja er med beskrivningarna "absintgrön" och "orangeröd" av dryckesvalet. Någon mer initierad i alkoläskens värld kan säkert upplysa om vad eländet heter.)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Problem man kan ha i livet.

Det är också väldigt störd, men jag tycker nog att den har ett större existensberättigande än hamburerbrödstråden.

Men det är skrämmande var intelligentian behöver hjälp med ibland!
 

anders

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

Skulle nog säga att det är ännu mer skrämmande vad allmän rösträtt tillåter.

Ett land får de politiker man förtjänar brukar det ju heta och med trådar som dessa förklaras ett och annat...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

anders skrev:
Ett land får de politiker man förtjänar brukar det ju heta och med trådar som dessa förklaras ett och annat...

Som sjötunga med alkoläsk, alltså? ::)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

anders skrev:
Som för att understryka min hypotes.

Apropå livets problem damp detta ner i mailboxen för nån timme sedan, bara att slå till, eller hur!?

Hej ******


Ett av de genom åren mest populära vinerna på den svenska marknaden, och en av Vinguiden.com:s verkliga favoriter är portugisiska Periquita. Den röda Periquitans lillasyster, Periquita White har funnits ett tag på flaska. Nu kommer även den på box. Den 1:a april lanserades den vita boxen i Systembolagets beställningssortiment. Och vi som gillar glada vänners lag jublar - och ser än mer fram emot sommarens picknickar och eftermiddagsmöten i bersån.

Periquita White 2007 finns endast i beställnings-
sortimentet men som alla trogna läsare av Vinguiden.com:s nyhetsbrev vet så kan du beställa via vår beställningsservice. Enkelt, från din egen dator - och lämnar du ditt mobilnummer, meddelar ditt Systembolag när vinet finns i butiken (vanligtvis) efter 3-5 arbetsdagar.
Klicka här för att beställa din Periquita White box

Periquita White 2007 är gjort på 20% Arinto, 80% Moscatel de Setúbal i Portugals största vineri. Vinet har fruktig, ungdomlig och lätt aromatisk doft med inslag av citrus och aprikos. Torrt, fruktigt och något aromatisk smak med trevlig frisk fruktsyra, inslag av lime, aprikos och melon.
Servera det som aperitif eller till fisk- eller skaldjursrätter.

Vinguiden.com åt Laxfilé med romsås till Periquita White 2007.

Klicka här för att beställa ditt (dina! sommaren står ju för dörren) Periquita White 2007 boxar.

Klicka här för receptet på Laxfilé med romsås. Receptet kommer från Recepten.se.

Periquita White 2007 boxen har artikelnummer 74149 och kostar 199kr. Vinet finns även på flaska med artikelnummer 2735 för 63kr.
Klicka här för att beställa Periquita White 2007 boxen

Varma hälsningar,
Vinguiden.com
 

anders

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

Mysonoxen skrev:
Periquita White har funnits ett tag på flaska. Nu kommer även den på box. Den 1:a april lanserades den vita boxen i Systembolagets beställningssortiment. Och vi som gillar glada vänners lag jublar - och ser än mer fram emot sommarens picknickar och eftermiddagsmöten i bersån.

Vi kan ju hoppas att detta är upptakten till nästa Nightmare on Elm Street och att detta glada vänners lag decimeras i lagom hastighet i takt med att Freddie gör det Freddie gör bäst...
 

Keen

slan
SV: Problem man kan ha i livet.

Det var ju iallafall bra stavat till skillnad från de mailen Krug får. Man får vara glad över det lilla ibland.
 

anders

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

Det där mailet gjorde mig så upprörd att jag blev tvungen att växla från svensk schlagerpop till Motörhead för att matcha min sinnesstämning!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Problem man kan ha i livet.

Den naturliga följdfrågan måste bli: Varför har du öppnat dig för dylika massutskick?

Skriv ett hatmail tillbaka och spotta på dem verbalt!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

Krug skrev:
Den naturliga följdfrågan måste bli: Varför har du öppnat dig för dylika massutskick?

Skriv ett hatmail tillbaka och spotta på dem verbalt!

Någon vänlig själ, förmodligen min bror, har sett till att jag får utskick från en drös importörer och andra vinrelaterade sidor.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Problem man kan ha i livet.

Ah, jag känner igen det där. Fråga Krug88 om hur det gick när han registrerat domänen www.krug88.com

It was not beautiful!
 

anders

Medlem
SV: Problem man kan ha i livet.

Aaaarrrrgghghh!!!!!

Saxat från kommentarssidorna på di.se:

Självklart, blir det en bra effekt om skatterna sänks till snitet i Eu, eller nära de tyska egentligen. Det är en helt otrolig handel idag, där även svenskt öl åker farm och tillbaka hem igen vid inköpsresorna i Tyskland.
Själv åker jag - familjen ca 4 ggr år för att handla allt möjligt, men det blir ju samtidigt hela årets konsumtion av alla sorters öl,vin o andra alkoholer.
Jag köper för 12:- helt underbara rödviner fr. bl.a. Bulgarien, ungern m fl.länder.
En liter superegod Vermuot för 38:- för att ta några exempel.

VI talar om hundtatusentals flaskor i månaden så stor är denna typ av okontrollerad import, för att inte nämna ölet !

Här har vi en tomte som tydligt bara är ute efter att supa frugan medgörlig för att få fredagsnypet.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Problem man kan ha i livet.

anders skrev:
Aaaarrrrgghghh!!!!!

Saxat från kommentarssidorna på di.se:

Självklart, blir det en bra effekt om skatterna sänks till snitet i Eu, eller nära de tyska egentligen. Det är en helt otrolig handel idag, där även svenskt öl åker farm och tillbaka hem igen vid inköpsresorna i Tyskland.
Själv åker jag - familjen ca 4 ggr år för att handla allt möjligt, men det blir ju samtidigt hela årets konsumtion av alla sorters öl,vin o andra alkoholer.
Jag köper för 12:- helt underbara rödviner fr. bl.a. Bulgarien, ungern m fl.länder.
En liter superegod Vermuot för 38:- för att ta några exempel.

VI talar om hundtatusentals flaskor i månaden så stor är denna typ av okontrollerad import, för att inte nämna ölet !

Här har vi en tomte som tydligt bara är ute efter att supa frugan medgörlig för att få fredagsnypet.


Tja, så länge vinerna är underbara så är ju allting bra!

Stackars förtappade idioter!
 
Toppen