Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Program för vinsamlingen

Lambo

Medlem
Ligger för närvarande på ca 180 skumpor i min samling, ibland blir man dock förvirrad och osäker på va fan man har egentligen...
Nån som vet nått bra program så man digitalt kan katagorisera och få bättre koll på samlingen?

Använder DVDprofiler till min dvd samling och det funkar klockrent, vore grymt med nått liknande för vinsamlingen.
 
SV: Program för vinsamlingen

weezer skrev:

Jag kör också Cellartracker. Gillar community biten. Har man bara en flaska av något, kan man alltid få lite vägledning när den är drickbar etc etc.

Sen kan man ju alltid "porr"-surfa lite på de andra källarna. Ibland vet man inte om det är på riktigt men en del personer betalar mycket pengar för att köra Cellartracker (frivilligt) och har mastiga källare.

Är man orolig för att det ligger på nätet kan man ju alltid spara ner en kopia av källaren i Excel
 
SV: Program för vinsamlingen

El burro grande skrev:
Hålller med. Klart bäst.
Vill dessutom inte skylta med vad man har hemma online av en mängd orsaker.

Hur skulle någon kunna koppla dig till ett konto på cellartracker? Jag vet att man kan spåra IP-adresser etc men det känns lite långsökt.
 

Dejzan

Medlem
SV: Program för vinsamlingen

Man kan väl dessutom välja hur anonym man vill vara? Jag har iaf för mig att man kan ställa in så ingen annan än kan se din "källare". Tycker själv att CT är överlägset bäst.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Program för vinsamlingen

Instämmer... Jag letade också runt lite men efter att ha testat Cellartracker är jag mer än nöjd!
 

lepatrik

Medlem
SV: Program för vinsamlingen

Cellartracker är mycket bra, gällande integritetsproblemen tror jag ovanstående talare snarare har problem med sin egen kapacitet, då man lätt kan välja att vara osynlig på cellartracker, men det är klart, webbsidans skapare skulle ju kunna använda informationen mot dig och man kan ju aldrig bli för paranoid.
 

SUPRA

Bäst
SV: Program för vinsamlingen

Ang. nätverk kör jag LinkedIn. Sök på Champagne (exempelvis) får ni se.
Finns en del tungviktare där.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Program för vinsamlingen

SUPRA skrev:
Ang. nätverk kör jag LinkedIn. Sök på Champagne (exempelvis) får ni se.
Finns en del tungviktare där.

Hmm, den klubben är jag också med i på LinkedIn - men det är extremt sällan det skrivs i den. Typ nyår och titeln på startad tråd var "Vad drack ni för champagne på nyåret?"

*oimpad*
 

J.S.

Medlem
SV: Program för vinsamlingen

Har precis börjat använda mig av AvosVins wine software och det kan verkligen rekommenderas för den som vill ha ett bra källarprogram. Otroligt lättanvändt och dessutom till ett riktigt bra pris!
 

kayaker

Cyklist
SV: Program för vinsamlingen

J.S. skrev:
Har precis börjat använda mig av AvosVins wine software och det kan verkligen rekommenderas för den som vill ha ett bra källarprogram. Otroligt lättanvändt och dessutom till ett riktigt bra pris!
Gratis?
 

J.S.

Medlem
SV: Program för vinsamlingen

Nää! det kostar runt 300 spänn, vilket jag tycker är riktigt överkomligt :)
 
Toppen