Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Prova 50 franska viner i Stockholm

BraVin

Leverantör
Vår samarbetspartner Roberson Wine, nyligen utnämnd till Londons bästa vinhandlare av Decanter, håller provning av 50 franska viner ur sitt stora sortiment.
På Grappe i Stockholm, 23 oktober.

Mer info och anmälan finns här:

http://www.robersonwine.se/vinprovningar/1005102

(BraVin representerar Roberson Wines stora sortiment till svenska restauranger, mer info om det finns på BraVins sajt)
 
SV: Prova 50 franska viner i Stockholm

BraVin skrev:
Vår samarbetspartner Roberson Wine, nyligen utnämnd till Londons bästa vinhandlare av Decanter, håller provning av 50 franska viner ur sitt stora sortiment.
På Grappe i Stockholm, 23 oktober.

Mer info och anmälan finns här:

http://www.robersonwine.se/vinprovningar/1005102

(BraVin representerar Roberson Wines stora sortiment till svenska restauranger, mer info om det finns på BraVins sajt)

Verkar en väldigt trevlig provning. Som alltid, tiden räcker aldrig till. Hmm, får se hur jag kan prioritera :)
 

kayaker

Cyklist
SV: Prova 50 franska viner i Stockholm

Synnerligen opraktisk dag. :( Jag får se om det går att hitta någon lösning.
 

Magikern

Medlem
SV: Prova 50 franska viner i Stockholm

Verkar intressant :)

hur många rödviner finns det att prova?

Vore kul att se alla viner som finns :)
 
Trådskapare
B

BraVin

Leverantör
SV: Prova 50 franska viner i Stockholm

Hej,
hela uppställningen är hemlig än så länge - bland annat finns det en tävling: En blind mini-vertikal med tre årgångar från en hemlig vingård, varav en av årgångarna som provas från egendomen fått 100 poäng av Parker. En utmaning för kännarna som kommer!
 

kayaker

Cyklist
SV: Prova 50 franska viner i Stockholm

Anders Landström skrev:
Verkar en väldigt trevlig provning. Som alltid, tiden räcker aldrig till. Hmm, får se hur jag kan prioritera :)
Jag har iallafall prioriterat klart nu. Det blir provning!
 
Sv: SV: Prova 50 franska viner i Stockholm

kayaker skrev:
Jag har iallafall prioriterat klart nu. Det blir provning!

Du får recensera. Blir ny utlandsresa för mig. Får trösta mig med med mina fem dagar i Italien varav tre i Piemonte.
 
SV: Prova 50 franska viner i Stockholm

Väntar med spänning på era redogörelser för kvällen. Missade tyvärr tillfället. Blev ännu surare när jag fick reda på att den "hemliga vingården" var Pontet-Canet (årgångarna 2000, 2003 och 2009).
 

Håkan

Medlem
SV: Prova 50 franska viner i Stockholm

Attans, jag som var övertygad om att det var Leoville Poyferre, hade iallafall årgångarna rätt. Nåväl, det var rätt bra saker som serverades men det känns som om Robertson skall slå i Sverige får de sänka sina priser något, nu blir det ibland lite knäppt när priserna ibland är över priserna för vinerna på restaurang. Mina favoriter under kvällen:
Climens 97, hur bra som helst ok rätt okej prisläge, Huet 1er Trie 97 minns ej vilken, också fantastiskt bra. Av Bordeauxerna var naturligtvis de tre årgångarna Pontet Canet bra, de andra höll inte samma klass, udda årgångar eller udda slott eller rätt trista andravin till lite för höga priser. På Rhonebordet tyckte jag Languedocerna lyste, Mas la Dame tycker jag var en trevlig bekantskap (även det vita). Pegau 06 var naturligtvis bra men över 600 kr, nja... Sorrel är en väldigt lätt Hermitageproducent och om man söker parfymerad elegans i sina Syraher är det rätt köp. Återigen, priset... Montus 98 kändes som det nog aldrig kommer att bli angenämt att dricka, f-n vad strävt. Av vita vinerna tyckte jag en Chassange Montrachet från Bruno Colin stod ut, väldigt minreal och citrusdominerad, även Haut Brions andravin (vita ) var bra, likväl Didier Dagueneau's Pouilly Fume (om någon annan betalar). En udda fågel var Chateau Guirauds torra vita som nästan var en parodi på Sauvignon Blanc, lite för mycket av det goda kanske... Om man gillar vit Rhone var Fonsalette Blanc 2003 bra.
Tyvärr var det någon som redan druckit upp skumpan när jag kom dit (förutom en icke utjäst Gamay som smakade jordgubbsläsk) så jag får passa på dem.
 
Toppen