Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Prova jänkarviner.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Har fått en möjlighet att botanisera i en amerikansk vinkällare som sitter på en del intressanta saker, lite ströflaskor och annat, en del med ålder som vi skulle kunna sätta samman en provning på.

Tänkte bara höra om det kan vara av intresse. Säger ni: ja för fan, kolla! Så sätter jag mig och tittar på lite förslag. :)

Jimmy
 
Har fått en möjlighet att botanisera i en amerikansk vinkällare som sitter på en del intressanta saker, lite ströflaskor och annat, en del med ålder som vi skulle kunna sätta samman en provning på.

Tänkte bara höra om det kan vara av intresse. Säger ni: ja för fan, kolla! Så sätter jag mig och tittar på lite förslag. :)

Jimmy
Viner från USA eller vinkällare belägen i USA. Blev lite osäker där.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Har legat lite i träda på den fronten. Ska ta upp det med kontakten igen. Började föra lite andra diskussioner också, men då började prislappen sticka iväg med flera läskiga pengar.
 

kayaker

Cyklist
Om det inte funkar kanske vi kan lösa det inom forumet?
Jag har en SQN Upside Down, tre årgångar Lillian California Syrah + lite annat smått och gott. Det som saknas är, i vanlig ordning, äldre årgångar. Har inget från USA som är äldre än 9 år.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Om det inte funkar kanske vi kan lösa det inom forumet?
Jag har en SQN Upside Down, tre årgångar Lillian California Syrah + lite annat smått och gott. Det som saknas är, i vanlig ordning, äldre årgångar. Har inget från USA som är äldre än 9 år.
Vi har ett litet välnaggat gäng:
1991 La Jota CS Howell Mountain
1999 två olika Turley PS
2000 två olika Turley PS
2001 Ridge Montebello CS

...drack nyss upp de andra, bla den helt outstanding (på usaiska: awesome) 1982 Heintz Martha's Vineward, en gammal Newton mfl...

Frågan är väl mest: när?
 

Fine Wines Sweden

Leverantör
Jag har en del gammalt från the USA men även yngre från 00-talet.

Dominus Estate
Dunn Howell Mountain
Opus One
Ridge Montebello
Williams Selyem
mm...
 

Keen

slan
Kan nog vara intresserad också, om inte Jimmy styr nåt.

Har:
SQN Raven Grenache (2006)
Lillian Syrah 05
Lillian Syrah 06
Lillian Syrah 07
Lillian Syrah 08
Lillian Blue Label Syrah 04
Lillian Blue Label Syrah 06
Lillian Blue Label Syrah 07
 
Toppen