Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pubologi och 19 Glas

Jos

Medlem
Var på Pubologi häromdagen och det var riktigt bra. Vi tog bl.a. in löksoppan(grymt bra), anka, ravioli, bröd med någon gukka och allt höll hög klass. Det märks verkligen när köket har ambitioner... Drack en Il Poggione 2005 som var kanon. Servicen var trevlig men lite amatörmässig.

Innan var vi dock på 19 Glas och det var fanimej sämst. Sjukt oinspirerat och jag vet att "prisvärt" är en kass term men här kan vi i alla fall tala om oprisvärt... Försökte få igång nån form av dialog med gubben bakom baren och frågade lite om det fanns något kul öppnat på glas men det var ingen vidare respons. Fick Xavier CdP(så jävla fantasilöst i en vinbar) och någon Shiraz från Torbreck. Små glas så det var väl runt 13-14 cl som hälldes upp och till det tog vi in en charktallrik att dela på. Charktallriken bestod av två bitar bröd, två tunna skivor torkad skinka, tre tunna skivor salami och nån tunn skiva uppvärmt fett(?). För de två små glasen och den kassa charktallriken fick vi pröjsa 500 spänn!! Såg på kvittot att charktallriken kostade 170! :eek: Skrattretande dåligt...
 

Keen

slan
SV: Pubologi och 19 Glas

Hoppas Jimmy ser detta och kan hälsa Staffan på Pubologi att han är amatörmässig ;D
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Pubologi och 19 Glas

Keen skrev:
Hoppas Jimmy ser detta och kan hälsa Staffan på Pubologi att han är amatörmässig ;D

Det var faktiskt mitt sällskaps ord då det var något hon störde sig på... Petitesser egentligen. Ingen aning om han hette Staffan dock, ung kille. Sen satt det ett par killar bredvid oss som satt och svor över att det blivit dåligt bemötta när de anlände och diskuterade om det skulle gå eller stanna. De prövade en rätt men lackade ur och gick någon annanstans och käkade.. Vi blev väldigt trevligt bemötta av en kille med glasögon som dock inte serverade oss.
 

Keen

slan
SV: Pubologi och 19 Glas

Jos skrev:
Det var faktiskt mitt sällskaps ord då det var något hon störde sig på... Petitesser egentligen. Ingen aning om han hette Staffan dock, ung kille. Sen satt det ett par killar bredvid oss som satt och svor över att det blivit dåligt bemötta när de anlände och diskuterade om det skulle gå eller stanna. De prövade en rätt men lackade ur och gick någon annanstans och käkade.. Vi blev väldigt trevligt bemötta av en kille med glasögon som dock inte serverade oss.

Staffan är stor och skäggig så det var inte han då iallafall.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Pubologi och 19 Glas

Hehe. Det är ju en ganska avslappnad stil på servicen där, det blir väldigt lätt en familjär stämning. Skall föra infon vidare. :)

Och han har rakat av sig skägget den gode Staffan... Och köpt katt.

Allt hopp är förlorat för restaurangbranschen.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Pubologi och 19 Glas

Kom på vad de irriterade sig på... de som satt bredivd. Han berättade att han hade sagt sitt förnamn som bokningsreferens när han anlände men att de svarat att det är omöjligt, de kör bara med efternamn. Han tyckte att de hade varit jättesnorkiga.. Hehe.. Sen satt han och jagade upp sig själv(lite störande då man sitter nära..) och började svära mer och mer klagade på allt möjligt och sen stack de. Som tur var för oss...
 
SV: Pubologi och 19 Glas

Jos skrev:
Kom på vad de irriterade sig på... de som satt bredivd. Han berättade att han hade sagt sitt förnamn som bokningsreferens när han anlände men att de svarat att det är omöjligt, de kör bara med efternamn. Han tyckte att de hade varit jättesnorkiga.. Hehe.. Sen satt han och jagade upp sig själv(lite störande då man sitter nära..) och började svära mer och mer klagade på allt möjligt och sen stack de. Som tur var för oss...
Klart att efternamn ska användas, vem vill att någon servitris börjar Du mig. Nä, rättning i leden och inför allmänt hyfs igen 8)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Pubologi och 19 Glas

shorepower skrev:
Klart att efternamn ska användas, vem vill att någon servitris börjar Du mig. Nä, rättning i leden och inför allmänt hyfs igen 8)

Personligen är jag svag för Efternamn, titel och telefonnummer. Korrekt tilltal är alltid enligt telefonkatalogen.

Kommer garanterat att träffa mannen nästa söndag. Skall framföra kritiken. :)
 

Elvis

Medlem
SV: Pubologi och 19 Glas

Ämnet hamnade på ett stickspår som jag har flyttat till loungen. Här går vi tillbaka till trådrubriken Pubologi och 19 Glas.
 
Toppen