Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

PUL?

hampus86

Medlem
En rätt störd grej hände idag...var på väg hem från SU, så jag stannade till vid matrix på hötorget för att slösurfa lite.
Köpte lägenhet förra veckan, så går in och kollar om mäklaren tagit bort annonsen än.
Då ser jag att en hel rad med pdf filer har lagts upp, däribland kontraktet vi signerade förra veckan, kopior på mitt och flickvännens pass, och säljarens körkort.
Dessa filer finns alltså att laddas ner för vem som helst.
Jävligt skumt tycker jag, så ringer mäklaren och frågar vad fan som händer. Han ursäktade sig, och sa att han trodde att han hade fixat det i morse??
Jag undrar varför dessa filer överhuvud taget finns tillgängliga på nätet.

Finns det grund för att kräva skadestånd eller nåt liknande? Känns ju inte sådär super att ens personuppgifter hamnar på nätet, upplagda av en mäklare?
 
Toppen