Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Råa räkor

ae

Medlem
Vet någon var man får tag i råa räkor? Inte gambas el liknande utan vanliga räkor. Är så gott att man dör.
 

SUPRA

Bäst
SV: Råa räkor

Du menar vanliga färska räkor, med skal?

Närmsta ICA med lite självbevarelsedrift brukar ha här i Stockholm.

Annars den lokala hallen eller fiskbutiken.

Funderar på detta till middag faktiskt.

ICA brukar ha en amerikansk majonäs "real mayonese!", rekommenderas.

Men mayo och skumpa ska tydligen inte vara bra ihop läste jag i förrgår, inget jag märkt :D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Råa räkor

ae skrev:
Vet någon var man får tag i råa räkor? Inte gambas el liknande utan vanliga räkor. Är så gott att man dör.

Nu framgår det inte riktigt i din profil var du bor men... Jag vill minnas att jag köpt råa räkor en gång hos fiskmånglaren i Söderhallarna. Det är dock ett par år sedan. Kan inte ens minnas att jag sett det efter den gången.
 
Trådskapare
A

ae

Medlem
SV: Råa räkor

Sjödin skrev:
Nu framgår det inte riktigt i din profil var du bor men... Jag vill minnas att jag köpt råa räkor en gång hos fiskmånglaren i Söderhallarna. Det är dock ett par år sedan. Kan inte ens minnas att jag sett det efter den gången.

jag lider av lite sthlmscentrering uppenbarligen. bor i stockholm.

får kolla söderhallarna.
 

SUPRA

Bäst
SV: Råa räkor

Lycka till.

Frågade precis på ICA (vad det nu är värt) oh hon sa att numera kokas räkorna ombord på fartygen redan.
 
Toppen