Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Resa till Bourgogne

johan636

Medlem
Hallå där!

Nu är det dags för en resa till Bourgogne, vi kommer att bo i gevrey chambertain, meursault och puligny montrachet, runt valborg. Önskar tips på både vingårdar, restauranger och vinbarer. Gärna riktigt mysiga ställen, där man kan sitta med utsikt över vingårdar etc. Jag har hört att man måste ha kontakter i bourgogne för en bra upplevelse men det kanske går ändå, vad säger ni?

Last edited:

Jonas Sand

Medlem
Jag vill dela med mig av ett, gissningsvis, ovanligt tips. Vi var i Bourgogne i höstas. Det är väldigt nice att plocka ihop en picknick av ost/chark osv och sätta sig på de robusta murarna som omgärdar de lite större vinfälten. Utsikten är väldigt fin och det är trevligt att komma nära odlingarna. Det är såklart väderberoende och inget man gör varje måltid men jag uppskattade det mycket.

Attachments

• IMG_8097.jpeg
    IMG_8097.jpeg
    125,1 KB · Visningar: 47
Toppen