Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang Vollmers

Det har inte bloggats eller twittrats särskilt mycket om årsgamla Vollmers i Malmö. Det är dock en restaurang som förtjänar, och kommer, att få betydligt mer uppmärksamhet. Bröderna Mats och Ebbe Vollmer lagar nämligen mat på en mycket hög nivå. Stilen är inte nynordisk utan mer modernt europeisk. Det är mycket fina och höga smaker i välbalanserade rätter. Bland höjdpunkterna kan nämnas en sparrissoppa med unga pilgrimmsmusslor samt grillad pluma de Iberico med sellerikräm och vårlök. Rekommenderas varmt.

En rapport från en mycket bra middag finns på
http://starfoodscout.wordpress.com/2012 ... -vollmers/
 
SV: Restaurang Vollmers

Starfood Scout skrev:
Det har inte bloggats eller twittrats särskilt mycket om årsgamla Vollmers i Malmö. Det är dock en restaurang som förtjänar, och kommer, att få betydligt mer uppmärksamhet. Bröderna Mats och Ebbe Vollmer lagar nämligen mat på en mycket hög nivå. Stilen är inte nynordisk utan mer modernt europeisk. Det är mycket fina och höga smaker i välbalanserade rätter. Bland höjdpunkterna kan nämnas en sparrissoppa med unga pilgrimmsmusslor samt grillad pluma de Iberico med sellerikräm och vårlök. Rekommenderas varmt.

En rapport från en mycket bra middag finns på
http://starfoodscout.wordpress.com/2012 ... -vollmers/

Låter som ett riktigt bra ställe. Är inte så ofta i Malmö men man får väl hitta en anledning.

Hur var det med vinet, vinet eller avstod ni från det? :)
 
Trådskapare
S
SV: Restaurang Vollmers

Den här gången blev det bara några glas ur vinpaketet. Ok, men inget stort. Kommer faktiskt inte ihåg vilka producenter/viner jag drack. Hann dock med en tur till Theis vine i Köpenhamn. Mycket trevlig butik där jag bl.a. fick tag på några flaskor Ossian samt lite Anne Gros.
 
SV: Restaurang Vollmers

Starfood Scout skrev:
Den här gången blev det bara några glas ur vinpaketet. Ok, men inget stort. Kommer faktiskt inte ihåg vilka producenter/viner jag drack. Hann dock med en tur till Theis vine i Köpenhamn. Mycket trevlig butik där jag bl.a. fick tag på några flaskor Ossian samt lite Anne Gros.

Vinlistan var rätt kort, om än kompetent. Vad gäller vinpaketen, sällan det kommer några riktigt intressanta viner ur vinpaket hos någon restaurang i Sverige. För många restauranger är det ju också sättet att tjäna pengar, "kräng så många vinpaket som möjligt"

Theis är väldigt trevligt, man hittar alltid något att köpa där.
 

Magikern

Medlem
SV: Restaurang Vollmers

Anders Landström skrev:
sällan det kommer några riktigt intressanta viner ur vinpaket hos någon restaurang i Sverige. För många restauranger är det ju också sättet att tjäna pengar, "kräng så många vinpaket som möjligt"

Jag trodde själv detta innan men när jag var på La Cucina Italiana i gbg kunde man inte annat än att bli imponerad av hur mycket fina viner man fick för bara 500 som vinpaketet till den lilla menyn kostade.

Snudd på välgörenhetspriser jämfört med de flesta andra ställen, men de har snålat in när de gäller de röda vinerna i år. De vita vinerna är fortfarande de samma.
 
Toppen