Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurangbesök med klass...eller?

Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Det vore ju lite medeltidsdoftande S&M över en sådan aktion.
Men, att på ett modernt och belevat sätt dela med dig av vilken restaurang det är, är ju alldeles på sin plats. Särskilt i ett forum som detta, med högt i tak och gott om filurer.
Sannolikt är det flera som snabbt skulle skynda sig dit bara för att hoppas få sig en etikett av något slag :D
Så som det ser ut just nu hade jag förmodligen gjort mig skyldig till mer bristande civilkurage om jag efter dina påtryckningar gav efter. :)

Om jag skall vara riktigt allvarlig så tror jag mer på att ge feedback direkt till vederbörande än att sprida informationen vind för våg här. Till vilken nytta kommer deras nya metodiker om de fått ett uruselt rykte?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ok, jag fattar och fogar mig... 了解しました。
Gonatt då! Svenskar :cool:
2.jpg
 

sunqan

Vinös
Hade jag varit typiskt svensk så hade jag ätit upp etiketten för att slippa uppståndelsen och pinsamheterna. ;)

Men du har såklart rätt. Tycker dock att det är över och förbi. De åtgärder jag kände var nödvändiga tog jag till. Man behöver inte binda fast dem på en påle på gatan och spotta på dem offentligt för att få någonting sagt!

Hade du varit typiskt svensk hade du inte sagt nåt, betalat, gett dricks, gått därifrån.
sen när du var där nästa gång en vecka senare, hade du sagt i förbigående att "förra gången fick jag..."

sen är det oftast inte felet som är avgörande, utan hanteringen. i det här fallet hade jag nog inte nöjt mig med mindre än att jag skämt ut både mig och middagssällskapet :)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
sen är det oftast inte felet som är avgörande, utan hanteringen. i det här fallet hade jag nog inte nöjt mig med mindre än att jag skämt ut både mig och middagssällskapet :)
Om jag tolkar dig rätt så var det ungefär så det gick till. De var oerhört skamsna såklart och fick ju såklart höra ett och annat på plats (jag är dock en lugn kille). Just därför känns det lite som att sparka på den som ligger att hänga ut dem här.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Att vara sansad är bra.
Tror du skötte dig bra, @Matlen men vill ju SJÄLV så gärna slippa halvfabrikat då jag går på andra platser än MacD & Co.

Själv kan jag inte sova, trots att klockan visar 05:51. Normalt går vi isäng vid 03:00 eftersom jag ju jobbar svensk tid även i Japan. Dvs under påfundet "normaltid" motsvaras det av lokal tid 15-01. Som man kan förstå, hindrar just detta oss från att mer regelbundet äta på de lite finare restaurangerna.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Att vara sansad är bra.
Tror du skötte dig bra, @Matlen men vill ju SJÄLV så gärna slippa halvfabrikat då jag går på andra platser än MacD & Co.

Själv kan jag inte sova, trots att klockan visar 05:51. Normalt går vi isäng vid 03:00 eftersom jag ju jobbar svensk tid även i Japan. Dvs under påfundet "normaltid" motsvaras det av lokal tid 15-01. Som man kan förstå, hindrar just detta oss från att mer regelbundet äta på de lite finare restaurangerna.
Absolut, om du kommer hit till Göteborg så skall jag personligen varna dig samtidigt som vi skålar i madam anno 76 från Loire. ;)
image.jpg
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Då kan vi efter vinerna vråla: "Mååååååål!", filma och lägga upp på YouTube.
Eller så behärskar vi oss och häller upp Grappa (eller shouchu?) efter vinerna tagit slut...
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Då kan vi efter vinerna vråla: "Mååååååål!", filma och lägga upp på YouTube.
Eller så behärskar vi oss och häller upp Grappa (eller shouchu?) efter vinerna tagit slut...
Och käka pizza...vi etikettsdrickare behöver ju lite etikettspizza också mellan målen. :D
 

Keen

slan
Tur att jag inte bor i Göteborg, så jag inte riskerar att råka gå på denna icke namngivna restaurang. Själv hade jag nog lagt ut bilden, och namnet på stället, på facebook, twitter, instagram, och vad än andra sociala medier jag kan komma på.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Tur att jag inte bor i Göteborg, så jag inte riskerar att råka gå på denna icke namngivna restaurang. Själv hade jag nog lagt ut bilden, och namnet på stället, på facebook, twitter, instagram, och vad än andra sociala medier jag kan komma på.
Det är också ett sätt att göra det på. Hade jag tyckt att den behandlingen var rimlig så hade jag nog gjort så. Kanske är jag för snäll och vill ge folk en chans till förståelse och bättring innan jag kastar dem till vargarna, som i detta fall består av de fruktade vinnördarna? Vem vill ha en flaska Cheval Blanc -82 i huvudet liksom. :)
 
Toppen