Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restauranger i Berlin

Keen

slan
Jag och ett par kompisar ska till Berlin över nyår och är i stort behov av restaurangtips (såhär i elfte timmen).

Tror inte vi kommer hamna på nåt michelin-ställe, men ett par bättre krogar i mellanprisklass. Typ nåt bistro-aktigt, nåt ställe med bra tyskt käk, eller dylikt.
 

Segol

Medlem
SV: Restauranger i Berlin

Vi var där i mellandagarna förra året o det vi reagerade på var det att var svinkallt i Berlin, betydligt kallare än hemma.
Vi fick berättat för oss att det var normalt för den årstiden o att det beror på att det i allmänhet blåser östliga vindar som för in riktigt kall luft från Ryssland. Ta med långfillingar om ni ska stadsvandra alltså :)
Det gjorde i sin tur att vi hmm tvingades till täta stopp med varm dryck, alternativet kall dryck som värmer funkar ju också... Jag kommer inte ihåg alla men vi var i åtskilliga hotellbarer som tex Adlon nära Brandenburger tor o det kan jag rekommendera, väldigt trevligt!
 
Toppen