Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restauranger i Lund

anders

Medlem
SV: Restauranger i Lund

Nu är det en fem år sedan jag jobbade i Lund men då var Godset det bästa alternativet. Kollade i White Guide för 2009 och de ger samma poäng för de två ställena. Har tyvärr inte 2010 tillgänglig. Båda ligger på 64 poäng 2009.
Har för mig att Klostergatan ligger nära Savoy vilket underlättar om man vill ha en fortsättning genom att gå och prova något vin i deras bar. De kör(de?) med skåpen som fyller flaskan med kvävgas så vinet håller sig bra i de öppnade flaskorna. Dessutom brukar de ha riktig skojiga saker i skåpen, vill minnas att jag provade en 1975 Ch Mouton-Rothschild.
Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Restauranger i Lund

anders skrev:
Nu är det en fem år sedan jag jobbade i Lund men då var Godset det bästa alternativet. Kollade i White Guide för 2009 och de ger samma poäng för de två ställena. Har tyvärr inte 2010 tillgänglig. Båda ligger på 64 poäng 2009.
Har för mig att Klostergatan ligger nära Savoy vilket underlättar om man vill ha en fortsättning genom att gå och prova något vin i deras bar. De kör(de?) med skåpen som fyller flaskan med kvävgas så vinet håller sig bra i de öppnade flaskorna. Dessutom brukar de ha riktig skojiga saker i skåpen, vill minnas att jag provade en 1975 Ch Mouton-Rothschild.
Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig.

Toppen med ett alternativ, ska kolla in Godset. Ngt Savoy honns inte med, ska med flyget 20:30 :p
 
SV: Restauranger i Lund

anders skrev:
Nu är det en fem år sedan jag jobbade i Lund men då var Godset det bästa alternativet. Kollade i White Guide för 2009 och de ger samma poäng för de två ställena. Har tyvärr inte 2010 tillgänglig. Båda ligger på 64 poäng 2009.
Har inte varit i Lund på väldigt länge men i senaste White Guide är numera Godset klassat som Bra Ställe, dvs inga poäng, Savoy är ej med (om det inte är Grand Hotel som har samma klassning som Godset). Klostergatans Fisk har 61 poäng (www.klostergatansfisk.se) och Klostergatans Vin & Delikatess ligger på 67 poäng (www.klostergatan.se)
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Restauranger i Lund

shorepower skrev:
Har inte varit i Lund på väldigt länge men i senaste White Guide är numera Godset klassat som Bra Ställe, dvs inga poäng, Savoy är ej med (om det inte är Grand Hotel som har samma klassning som Godset). Klostergatans Fisk har 61 poäng (www.klostergatansfisk.se) och Klostergatans Vin & Delikatess ligger på 67 poäng (www.klostergatan.se)

Tack! Jag siktar in mig på Klostrets vin & deli. Godset såg ut att ligga i klart lägre klass när jag kollade in deras meny.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Restauranger i Lund

Har spanat in:
Månadsmeny / Menu of the month | 355:-

Citron- & vitlöksgratinerade havskräftor med bakade Vikentomater & krondillsaioli
Lemon & garlic gratinated laugustine, baked tomatoes, bread chips, dill flower aioli

Grillad lammrygg med rosmarin, citron, rostad pumpa, pumpakärnor, rödvinssås & färskpotatis
Grilled lamb fillet, lemon, garlic, roasted pumpkin, pumpkin seeds, red wine sauce, new season potatoes

Chokladterrine med syltade skogsbär, choklad- & nötcrème samt pistagenötsskum
Chocolate terrine, sugared wild berries, chocolate/peanut cream, pistachio foam

Nu återstår att välja dryck! :)
 

Dejzan

Medlem
SV: Restauranger i Lund

Nu är jag förmodligen sent ute, men Lund är ingen rolig restaurangstad. Klostergatans vin &deli är helt ok. Bra enkel mat och trevlig service. Ett annat tips kan också vara Grand Hotel som har gjort en nysatsning i kök och matsal. Har inte hunnit testa själv än men menyn ser trevlig ut.
 
Toppen