Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

sunqan

Vinös
Kan varmt rekommendera Det Argentisnke Vinhus. Tyvärr är hemsidan inget vidare.
Som namnet antyder är det argentinska viner som är i fokus men finns lite portvin, öl och vin från andra länder också.
Skulle bara in på lunch och något glas vin på julafton men pga väldigt trevlig ägare och gäster så slutade det med 10+ glas och hemgång vid stängning med 24 ytterligare flaskor.

Lättledd?
 

buteljen

Medlem
Undrar om någon kan ge tips på restaurant i Köpenhamn för sällskap på 12 personer? Gärna med privat rum eller avsides bord då vi också har barn med i sällskapet. Söker god mat- och vin-upplevelse i rimlig prisklass (dvs ej stjärna i Michelin) där det skulle fungera att ha med barn (3 och 6 år). Alla tips mottages tacksamt!
This one: http://palaegade.dk/aften/ . Riktigt schysst! Smørrebrød på dagen. Trevlig vinlista. Har även en separat del där jag var på en vinmiddag för ett tag sedan :)
 
Last edited:
Jag tar gärna emot tips på vinbutiker och vinbarer att besöka i Köpenhamn. Jag tycker om all typ av vin och om jag ska köpa med mig något hem får det gärna vara något med lite ålder (som ju är svårt att komma över på Systembolaget).

(Eftersom denna tråd varit inaktiv i nästa fem år så hoppas jag ni har överseende med att jag inte läst tråden från start. Nya butiker och barer kan ju tillkommit precis som gamla butiker och barer kan ha bommat igen.)
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag tar gärna emot tips på vinbutiker och vinbarer att besöka i Köpenhamn. Jag tycker om all typ av vin och om jag ska köpa med mig något hem får det gärna vara något med lite ålder (som ju är svårt att komma över på Systembolaget).

(Eftersom denna tråd varit inaktiv i nästa fem år så hoppas jag ni har överseende med att jag inte läst tråden från start. Nya butiker och barer kan ju tillkommit precis som gamla butiker och barer kan ha bommat igen.)
Den senaste vinbaren jag var på innan pandemin var Vinbaren Vesterbro Torv. De hade då varierande utbud av överlag bra viner på glas (10-20 st.) samt lättare mat att äta. Deras konfiterade anklår var lysande.
 

buteljen

Medlem
Jag tar gärna emot tips på vinbutiker och vinbarer att besöka i Köpenhamn. Jag tycker om all typ av vin och om jag ska köpa med mig något hem får det gärna vara något med lite ålder (som ju är svårt att komma över på Systembolaget).

(Eftersom denna tråd varit inaktiv i nästa fem år så hoppas jag ni har överseende med att jag inte läst tråden från start. Nya butiker och barer kan ju tillkommit precis som gamla butiker och barer kan ha bommat igen.)
Star Wine List är alltid spot-on vad gäller bra ställen att dricka vin på
 
Toppen