Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Elvis

Medlem
Jag ska till Köpenhamn i nästa vecka med jobbet. Jag har lyckats får bord på Noma nästa onsdag, vilket ska bli spännande, men jag vill gärna ha lite fler tips. Någon annan restaurang som inte bör missas? Finns det någon bra vinbutik där man kan hitta spännande champagne?
 
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Elvis skrev:
Jag ska till Köpenhamn i nästa vecka med jobbet. Jag har lyckats får bord på Noma nästa onsdag, vilket ska bli spännande, men jag vill gärna ha lite fler tips. Någon annan restaurang som inte bör missas? Finns det någon bra vinbutik där man kan hitta spännande champagne?
Kul att du lyckats få bort på Noma, behövde du boka långt i förväg?
Andra bra Köbenhavnkrogar:
Formel B, har inte varit där själv men hört massor av bra om
Ensemble är en annan restaurang som mina köpenhamnsvänner pratar gott om.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Tack för tipsen!

El burro grande skrev:
Kul att du lyckats få bort på Noma, behövde du boka långt i förväg?

Jag försökte boka den 5 augusti (till den 16 september) men då var det fullt. Jag ställde mig på väntelista och en vecka senare ringde de och erbjöd mig ett bord.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Tack för tipsen. Jag har bokat bord på Le Sommelier nu. (Försökte först med Formel B men de har stängt på måndagar, vilket är min enda lediga kväll.)
 

SUPRA

Bäst
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Jag är i Köpenhamn då också.

15 - 17:e Septemeber om du vill rocka. :p
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

SUPRA skrev:
Jag är i Köpenhamn då också.

15 - 17:e Septemeber om du vill rocka. :p

Det är konferens på dagarna och restaurangbesök med kolleger på kvällarna, så tyvärr. Vi kan väl dricka skumpa i Stockholm någon gång!
 

SUPRA

Bäst
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Elvis skrev:
Det är konferens på dagarna och restaurangbesök med kolleger på kvällarna, så tyvärr. Vi kan väl dricka skumpa i Stockholm någon gång!

Låter jätteskoj ::) :D

Skumpa i Sthlm låter kanon. Med lite planering borde vi kunna få ihop ett datum på ex. Grappe?

Prova årgång 1988?
 

SUPRA

Bäst
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Jag har lagt in mina vinbutiker i Navin, tyvärr lite svårt att nå infon sådär.

De flesta kräver bil eller taxi. Och några fynd har jag inte sett på länge.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Tack för tipset om Le Sommelier - jag var där igår och det var verkligen en trevlig och bra restaurang. Vinlistan var sanslöst bra, maten var helt OK.
 

SUPRA

Bäst
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Käkade på A Hereford Beefstouw vid Tivoli ikväll.

Det var inte ni som hade fest inne på Tivoli va? ;) ;)

Var lite sugen på att smita in bakvägen och ta lite gratis bubbel.
 
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Elvis skrev:
Tack för tipset om Le Sommelier - jag var där igår och det var verkligen en trevlig och bra restaurang. Vinlistan var sanslöst bra, maten var helt OK.

Kul, var där för ca 9-10 månader sedan och då var det bra. Namnet säger ju en del om fokuset på resturangen. Var det svårt att välja vin?
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

SUPRA skrev:
Det var inte ni som hade fest inne på Tivoli va? ;) ;)

Jag var inbjuden till festen men skippade den. Det är en stor branschmässa här (EiG) och det var Bettingjobs som bjöd in till festen.
 

SUPRA

Bäst
SV: Restauranger och vinbutiker i Köpenhamn?

Lite mycket nu, men, please, påminn mig om jag inte fyller på här inom nån vecka.
 
Toppen