Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurangtips i Milano för grupp om 15 personer?

Jerobaum

Medlem
Arrangerar resa med jobbet i Maj. Vi har ungefär 15 personer i sällskapet. Kunder och partners.

Letar restaurangtips i centrala Milano. Vill ha lite mer pangkänsla med bra vin och mat. Inget snofsigt ställe :)
 

MartinE

Medlem
Jag vet inte hu du definierar snofsigt, men enstjärniga Alice, som ligger i Eataly-komplexet i den gamla Smeraldoteatern på Piazza XXV Aprile har fantastisk mat och en bra vinlista!
 
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Jag vet inte hu du definierar snofsigt, men enstjärniga Alice, som ligger i Eataly-komplexet i den gamla Smeraldoteatern på Piazza XXV Aprile har fantastisk mat och en bra vinlista!

Snofsigt, stelt och pretentiöst. Det ska vara avslappnat och bra stämning. Ett bra exempel. Esperanto är något av det stelaste jag upplevt. Kunderna och gruppen var inte bekväma. Maten och upplevelsen blev tyvärr inte alls bra. Speciellt med tanke på prislappen. Det för gärna vara ambitiöst mar och vinmässigt men skippa pretto-grejen :)
 

MartinE

Medlem
OK, då tror jag att jag förstår vad du menar! Jag upplever inte alls Esperanto som särskilt stelt, men är man ett större sällskap som tycker om att prata högt och köra "bordsskål" så är det definitivt fel plats att vara på! :)

Alice är visserligen betydligt enklare än Esperanto rent stilmässigt, men det är nog inte ett optimalt ställe för er det heller.

Jag rekommenderar att försöka hitta ett ställe med chambre separée där ni kan sitta avskiljt! Tyvärr har jag inget sådant tips i Milano.
 
Toppen