Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restskatt och Skatteåterbäring

Mysonoxen

Medlem
...och nu fick jag hem en bunt lappar från RSV i brevlådan som förtäljer att jag ska ut med 7494 kr i restskatt också. Där rök några goda champagner...

Idag är det Murphys lag som gäller :(
 

Keen

slan
Jag får tillbaks 16000....i december :mad: Och jag har inte ens kvar min firma, men var givetvis för slö att lägga ner så den fanns kvar under en kort del av 2007 :mad:
 

anders

Medlem
Jag har hopp om att få tillbaka 50 lax om jag inte kommer på ytterligare några innovativa avdrag. Dock ej förrän till jul.

Keen skrev:
Jag får tillbaks 16000....i december :mad: Och jag har inte ens kvar min firma, men var givetvis för slö att lägga ner så den fanns kvar under en kort del av 2007 :mad:

Du kan undersöka möjligheten att begära förtida utbetalning av återbäringen.
När jag registrerade in min firma i slutet av december med tydlig angivelse om att registreringen skulle gälla fr o m 1/1 så hade stolpskotten på Skatteverket lika förbannat reggat firman från den dagen som de mottog anmälan (via webben!). De tyckte alltså att jag skulle ha återbäringen för det året i december trots att jag varit löneslav under hela året. Jag undrar hur mycket skattetillägg jag hade smällt på om jag hade gjort en liknande manöver. Jag begärde förtida uttag och fick pengarna i mitten av september.
 

Keen

slan
anders skrev:
Jag har hopp om att få tillbaka 50 lax om jag inte kommer på ytterligare några innovativa avdrag. Dock ej förrän till jul.

Du kan undersöka möjligheten att begära förtida utbetalning av återbäringen.
När jag registrerade in min firma i slutet av december med tydlig angivelse om att registreringen skulle gälla fr o m 1/1 så hade stolpskotten på Skatteverket lika förbannat reggat firman från den dagen som de mottog anmälan (via webben!). De tyckte alltså att jag skulle ha återbäringen för det året i december trots att jag varit löneslav under hela året. Jag undrar hur mycket skattetillägg jag hade smällt på om jag hade gjort en liknande manöver. Jag begärde förtida uttag och fick pengarna i mitten av september.

Tack, får undersöka. La ner det i mars ungefär förra året, och då var de snälla nog att betala ut återbäringen på studs. Var nån slags förtida utbetalning, ska se om jag kan ha liknande tur detta i år. Iofs en bra förtida julklapp att få pengarna i december. Den tiden är så satans dyr så man blir mörkrädd. Julafton följt av brorsans födelsedag en vecka senare följt av syrrans två veckor senare och sen farsans efter ytterligare två veckor. Ekonomin har ännu inte återhämtat sig helt :'(

Tur att man får ut några slantar i sommar från att företaget såldes i januari ;D
 

v_skogh

Medlem
Själv brukar jag få tillbaka mellan 20 och 35 papp, pengar som i år hade gått rätt in på champagnekontot.
Dessvärre finns det något som heter reavinstskatt, fan ta detta landet :(
 

Keen

slan
Andreas L skrev:
Tyst grabbar, har just pröjsat 160 kakor restskatt, det hade blivit mycket vin det... :-[

Du får ju ändå dricka Petrus 75 på dubbelmagnum så det kanske jämnar ut sit :p
 

anders

Medlem
Andreas L skrev:
Tyst grabbar, har just pröjsat 160 kakor restskatt, det hade blivit mycket vin det... :-[
Om du tar bort din procentuell andel på vinet på PM så sjunker också din skatt, tänk på det. ;D
 

The Pint

Medlem
Jag får 14 000 tillbaka. Å andra sidan blir jag pappa när som helst, så pengarna lär gå åt.

Dessutom har jag inte börjat räkna på hur mycket reavinstskatt de vill ha på den lägenhetsförsäljning jag gjorde i fjol. Men jag räknar med att hamna någonstans run 250 000-350 000.
 

lepatrik

Medlem
Jag fick tillbaka ca två lådor latour 2005 i skattåterbäring. Brukar användas till julklappar då man får dem i december
 
Toppen