Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Rhodos i Sommar

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
I sommar så ska min sambo och jag åka två veckor till Rhodos. Är det något vin, förutom retsina, som kan vara värt att hålla utkik efter? Tänkte att det kunde vara kul att köpa med sig någonting hem.

Försökte även googla och ta reda på om det finns någon vingård på ön som är värd ett besök, men jag hittade ingenting på Google.

Vad säger ni om Rhodos/Grekland när det gäller vin?
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Lustigt, jag har samma dilemma. Resa till Grekland i sommar, ännu inte bestämt var, och vill veta vad jag ska köpa hem.
 

Larseman

Medlem
I sommar så ska min sambo och jag åka två veckor till Rhodos. Är det något vin, förutom retsina, som kan vara värt att hålla utkik efter? Tänkte att det kunde vara kul att köpa med sig någonting hem.

Försökte även googla och ta reda på om det finns någon vingård på ön som är värd ett besök, men jag hittade ingenting på Google.

Vad säger ni om Rhodos/Grekland när det gäller vin?
Den här sidan har en del info om Rhodos: http://www.allaboutgreekwine.com/regions/aegean.htm
Sajten har dessutom mycket info om Greklands druvor och viner i övrigt.
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Tack för tipset om sidan! Posta gärna här om ni ser något som ni tycker utmärker sig från mängden ;)
 
Toppen