Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Riedel Glasprovning på Ritz i Göteborg

Orpale

Medlem
Detta är egentligen en sluten provning för SBG men jag har några platser över och tänkte att någon här var intresserade.

VinUnic håller Söndagen den 25 oktober en spännande glasprovning från Riedel. Det blir en sittande provningen där vi provar 4 olika druvtypiska viner i olika Riedelglas.

Provning leds av Kornel Dura, Riedels marknadschef i Österrike.

Lite om Riedel

Riedel har i 250 år tillverkat vinglas och räknas idag som världens mest kända vinglastillverkare. Claus Riedel anses vara den första vinglastillverkaren som utvecklade en funktionell form på vinglas utifrån vinets karaktär. Riedelglas tillfredsställer alla våra fem sinnen; syn, hörsel, känsla, doft och smak.

Riedels filosofi är att bra glas skall vara utformat så det förstärker och framhäver vinets harmoni, inte dess defekter eller orenheter. Därför har Riedel tagit fram olika typer av glas för olika typer av viner.

Vin som dricks i olika utformade glas kommer inte bara dofta olika utan också smaka och dofta olika. Ett kraftigt och robust vin ställer andra krav än ett mindre fylligt vin - precis som ett ungt, syrligt vin ställer andra krav än ett äldre, moget vin.

Gå gärna in på deras hemsida www.riedel.com

Tid: 17.00

Plats: Ritz, Bastionsplatsen 2

Intresset har varit enormt och tyvärr är antalet platser begränsat.
Jag har bara några få platser kvar, så om det är någon som är intresserad skicka mig ett mail.

andreas.johnsen@sbg.nu
 

Krug88

Medlem
SV: Riedel Glasprovning på Ritz i Göteborg

Suck, den som ändå var geografiskt handikappad så att man kunde gå...
Lät rätt intressant.
 
Toppen