Kanske leder detta till att SB också börjar med söndagsöppet?
Det hoppas jag också, men det låter kanske lite långsökt …
Kom ihåg, att både
Sverige och
Norge försökte stoppa förra gången, när
Finland tillät starköl säljas på vanliga mataffärer och liknande. De menade på allvar att det skulle få mycket stora negativa konsekvenser för ölförsäljning, men faktum är att försäljningen av alkohol har minskat i Finland ganska stadigt flera år nu.
Kan du tänka dig att båda länderna försökte påverka
Finlands alkoholpolitik på fullaste allvar! Det är mycket ynkligt att göra på det viset, och jag kan inte förstå hur nykterhetsrörelsen kan ha så stor makt och påverkan både i
Finland, Sverige och
Norge.
P.S. Det är ytterst märkligt att det blir först nu inom överskådlig tid, som det är tillåtet att beställa hem alkohol från Alko, så de är inte bäst i klassen på alla sätt.