Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Jag vill helst prova följande lansering:

  • CAV0014 - Ludovic Chanson, Montlouis-sur-Loire

    Votes: 2 5,0%
  • CAV0013 - Domaine Binet-Jacquet, Faugères

    Votes: 2 5,0%
  • CAV0012 - Patrick Piuze, Chablis

    Votes: 9 22,5%
  • CAV0011 - Champagne Savart, Écueil

    Votes: 7 17,5%
  • CAV0010 - Clos Puy Arnaud, Castillon - Côtes de Bordeaux

    Votes: 5 12,5%
  • CAV0009 - Domaine Grosbois, Chinon

    Votes: 3 7,5%
  • CAV0008 - Domaine Goisot, Saint-Bris

    Votes: 2 5,0%
  • CAV0007 - Domaine du Joncier, Lirac

    Votes: 0 0,0%
  • CAV0006 - Champagne Moncuit, Le Mesnil-sur-Oger

    Votes: 5 12,5%
  • CAV0005 - Domaine Coursodon, Saint-Joseph

    Votes: 5 12,5%

  • Total voters
    40
  • This poll will close: .

Caviste

Leverantör
Caviste är ett franskt företag som är registrerat hos Skatteverket för distansförsäljning av vin till Sverige. Vi lanserade vår första vinbonde, Frédéric Savart (CAV0001), i november 2011 och har sedan dess hunnit med ytterligare 13 lanseringar. Vi kommer under 2013 fortsätta att kontinuerligt lansera ärliga viner från ambitiösa franska vinbönder som vi gillar. Vinerna i varje lansering är ett urval om sex flaskor, oftast tre olika viner, vi gjort tillsammans med producenten ur dennes sortiment. Vinerna levereras sedan direkt från producent till köpare i Sverige. Att kunna arbeta på detta sätt, utan ytterligare mellanhänder, grossister eller monopol, är en förutsättning för vad vi kallar Oberoende Vinhandel. Läs mer om Caviste och våra producenter på www.caviste.se

Var med att rösta fram vilka viner vi ska ta med till Grappe 27 april. Reglerna är enkla:

- Välj mellan våra senaste tio lanseringar.
- En röst per användare.
- Lagt kort ligger, det går ej att ändra sin röst.
- Rösta senast 16 april.
- Lämna gärna en kommentar om vad du röstat på och varför som svar i denna tråd.
- Vi tar med de tre lanseringarna som fått flest röster när omröstningen stänger.

Förutom de tre lanseringar som röstats fram tar vi även med oss CAV0016 för förhandsprovning. Lanseringen av CAV0016 sker först 2 maj kl 14.00 men på finewines.se vinmässa kommer vi att erbjuda förhandsbokning.

Läs mer om producenterna och vinerna i respektive lansering:

Vi ses 27 april!
 
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Svårt det där med en röst. Jag röstade på Savart, bara för att det är en så härlig odlare som jag vill att fler ska få prova. Det gäller ju Patrick Piuze också för den delen.

Varför bara en röst :)

Sedan är jag ju sugen på att få prova "folkets favorit". Vilken nu det blir i omröstningen? Alltid kul att se
 

Keen

slan
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Jag röstade på Moncuit, då jag inte testat den. Savart köper jag redan allt jag kan komma över, Piuze köper jag redan och likaså Clos Puy Arnaud.
 
Trådskapare
Caviste

Caviste

Leverantör
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Tack för att ni röstat!

Velade lite mellan en röst och tre röster, men tänkte till slut att med en röst per näsa så tar man den lansering man absolut helst vill se på mässan och då borde topp-3 representera forumets önskelista på ett bra sätt.
 

kayaker

Cyklist
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Valde mellan Domaine Coursodon och Clos Puy Arnaud, och kom fram till att den senare var i större behov av röster. ;)
 

Erica L

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Svårt, men jag letar alltid bra småproducentsbordeaux så det får bli Puy Arnaud. Men bara om du tar in lådan igen, annars är det ju ingen poäng! (isåfall faller rösten på Moncuit)
 

Segol

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Jag hoppas kunna komma den 27e och la min röst på Piuze eftersom jag vill prova den igen, kul initiativ med omröstning!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Röstade på Savart eftersom jag endast provat en och den gillade jag skarpt..
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Har ju testat nästan alla dina producenter varav Savart är den jag håller överlägset högst av alla - dock rösta jag på Patrick Piuze för han vill jag testa mer utav!
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Röstade på Domaine Grosbois, sällan man får möjlighet att prova bra röd Loire.
 
Trådskapare
Caviste

Caviste

Leverantör
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Tack till alla som röstat hittills och extra kul att så många tagit sig tid att skriva en rad.

Härligt att se röster på de mindre kända producenterna från oglamourösa distrikt som Chinon och Saint-Bris. Det är dessa jag brinner som mest för. Ludovic och Montlouis får dock inte den kärlek som förtjänas :mad:. Blir nog en jämn historia detta, gissar att några sparar sina röster för att spela en avgörande roll mot slutet.

CAV0015 hamnade lite i kläm här förstås. Släpps på torsdag nästa vecka och kommer troligtvis inte räcka många timmar så det kändes dumt att ta med något som många kanske "missat".

Och till alla "smygare", regga konto och var med och rösta ni med. Sedan är det bara att blanda sig i alla intressanta diskussioner på finewines.se!
 

Henrik J

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Jag skulle gärna prova Savart. Har inte fått möjlighet att prova någon ännu.
 

fabio

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Binet-Jacquet, Languedoc. Minns inte att jag någonsin provat AOC Faugères.
 

lunaq

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Slutade smyga till slut och tog mig mod att rösta. Bra Loire finns det allt för lite av i Sverige så Chanson fick min röst
 

Nyqvist

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Vad hindrar dig från att ta med både Coursodon och Piuze? ;)

Savart dricks det ju någon gång i veckan här hemma ändå...
 

Konjären

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Clos Puy Arnaud - som sagts tidigare är det alltid intressant med bordeauxviner från mindre upphaussade slott...
 
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Då omröstningen över vilka viner Caviste ska ta med sig på vinmässan blev avbruten i slutet pga driftstoppet hos finewines.se webbhotell så öppnas omröstningen upp igen. Den kommer att stängas 23.59.59 ikväll för att säkra så att ingen som ville rösta inte fick rösta.

Förfarandet har diskuterats med Martin från Caviste och Notarius Publicus
 
Trådskapare
Caviste

Caviste

Leverantör
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Fréd Savart låter hälsa att det blir halverad allokering till Sverige framöver på grund av det upprörande resultatet i omröstningen ::)

Vi tar med följande på lördag:

CAV0005 - Domaine Coursodon
2010 Saint-Joseph Silice
2010 Saint-Joseph l'Olivaie
2010 Saint-Joseph La Sensonne

CAV0010 - Clos Puy Arnaud
2011 Cuvée Bistrot
2010 Cuvée Pervenche
2008 Clos Puy Arnaud

CAV0012 - Patrick Piuze
2011 Terroir de Chablis
2011 Chablis Premier Cru Vaillons "Les Minots"
2011 Chablis Premier Cru Les Forêts

CAV0016
Gott vin nr 1
Gott vin nr 2
Gott vin nr 3

Väl mött på lördag!
 

Keen

slan
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Caviste skrev:
Fréd Savart låter hälsa att det blir halverad allokering till Sverige framöver på grund av det upprörande resultatet i omröstningen ::)

Vi tar med följande på lördag:

CAV0005 - Domaine Coursodon
2010 Saint-Joseph Silice
2010 Saint-Joseph l'Olivaie
2010 Saint-Joseph La Sensonne

CAV0010 - Clos Puy Arnaud
2011 Cuvée Bistrot
2010 Cuvée Pervenche
2008 Clos Puy Arnaud

CAV0012 - Patrick Piuze
2011 Terroir de Chablis
2011 Chablis Premier Cru Vaillons "Les Minots"
2011 Chablis Premier Cru Les Forêts

CAV0016
Gott vin nr 1
Gott vin nr 2
Gott vin nr 3

Väl mött på lördag!

Så blir bara Gustav som får köpa alltså :(
 
Toppen