Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Så här gör man för att tjäna pengar på vin!

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Morberg har absolut knäckt nöten!

image002.png

Jo, visst går det uppenbarligen bra att bygga starka varumärken också med riktigt uselt plonk...

image001.png

Karlens marginaler är väldigt imponerande! Slutsats: Ett fjädra starkt varumärke:
Morberg -> :cigarr:
FW -> :neej: :vägg:
Normal konsument -> :usch:
1/3 konsumenter utan smaksinne -> :kyss:
 

ChristianB

DipWSET
Vad fint att du illustrerar siffrorna med smilies! ;)

Det är lite förvånande att det säljs så mycket, det håller jag med artikelförfattaren. Jag har bara provat den röda flaskan och jag bör nog inte säga för mycket om vad jag tyckte...
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Vad fint att du illustrerar siffrorna med smilies! ;)

Det är lite förvånande att det säljs så mycket, det håller jag med artikelförfattaren. Jag har bara provat den röda flaskan och jag bör nog inte säga för mycket om vad jag tyckte...
Och då är ändå boxen något mer svårsmält...
 

ChristianB

DipWSET
Och då är ändå boxen något mer svårsmält...
Oj då... Har du provat den? Ibland är det ju intressant att prova sådana där saker ur ett nyfikenhetsperspektiv. Det senaste boxvinet jag drack var JP Chenet och det röda är ändå godtagbart som något slags bordsvin. Picknick-vin till buffé liksom, det fungerade över förväntan. :)
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Oj då... Har du provat den? Ibland är det ju intressant att prova sådana där saker ur ett nyfikenhetsperspektiv. Det senaste boxvinet jag drack var JP Chenet och det röda är ändå godtagbart som något slags bordsvin. Picknick-vin till buffé liksom, det fungerade över förväntan. :)

Det är ju oundvikligt (med tanke på försäljningssiffrorna) att inte stöta på det på middagsbjudningar och sommarfester. :)

Som många andra viner på systemet är det inte direkt dåligt, bara outsägligt tortifgt. Men håller helt med dig, det är intressant och kanske till och med viktigt att prova bulkviner då och då. Man vill ju inte förlora perspektivet :rolleyes:
Mina förväntningar ofta är så låga att jag nästan alltid blir överraskad i positiv bemärkelse.
 
Toppen