Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sälja vin på dryckesauktionen, Clerico

Karl

Medlem
Fick dom här priserna som uppskattat värde. Kändes lite lågt vad tror ni? Kanske lika bra att lagra dom vidare och sälja dom privat vid senare tillfälle?
Hur brukar priserna på auktionen bli? Någon som vet?
6st 2007 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 2700kr

3st 2006 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 1400kr

3st 2004 Barolo Percristina Riserva 2400kr

2st 1999 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 1000kr

2st 2001 Barolo Pajana 1000kr
 

Mattias Schyberg

Administratör
Fick dom här priserna som uppskattat värde. Kändes lite lågt vad tror ni? Kanske lika bra att lagra dom vidare och sälja dom privat vid senare tillfälle?
Hur brukar priserna på auktionen bli? Någon som vet?
6st 2007 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 2700kr

3st 2006 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 1400kr

3st 2004 Barolo Percristina Riserva 2400kr

2st 1999 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 1000kr

2st 2001 Barolo Pajana 1000kr
Varför sälja - det är ju så gott att dricka? Sorry, men någon måste ju säga det. ;)
 

chambertin

Medlem
Fick dom här priserna som uppskattat värde. Kändes lite lågt vad tror ni? Kanske lika bra att lagra dom vidare och sälja dom privat vid senare tillfälle?
Hur brukar priserna på auktionen bli? Någon som vet?
6st 2007 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 2700kr

3st 2006 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 1400kr

3st 2004 Barolo Percristina Riserva 2400kr

2st 1999 Barolo Ciabot Mentin Ginestra 1000kr

2st 2001 Barolo Pajana 1000kr
Definitivt lågt tycker jag.
Dessutom åker du på fotoavgift och säljkommission. Dom brukar dessutom vilja sätta lägsta accepterat pris till 80% av utropspris.
 
Trådskapare
K

Karl

Medlem
Finns det något som heter fotoavgift också. Det är inte klokt vad det ska kosta att sälja vin i Sverige. Då tillkommer det per post antar jag. Avgiften för att sälja var 15%, vilket jag tycker är högt med tanke på att köparen också måste betala köpavgift.
 

chambertin

Medlem
Finns det något som heter fotoavgift också. Det är inte klokt vad det ska kosta att sälja vin i Sverige. Då tillkommer det per post antar jag. Avgiften för att sälja var 15%, vilket jag tycker är högt med tanke på att köparen också måste betala köpavgift.
Ja det fanns en fotoavgift förr i alla fall. Nu verkar det som att det finns en fast avgift/post på 140:- + 15% för säljaren.
Köparen får betala 22,5% utöver det klubbade priset.
4. Försäljningsavgifter
4.1 Vid försäljning utgår för varje auktionspost en avgift om 15% inkl. moms av det klubbade beloppet samt en fast avgift om 140 kronor inkl. moms. Beträffande avgifter vid återrop, se punkt 6.2.

Alla villkoren för säljaren: http://auktionsverket.se/salja/villkor-dryckesauktion/
 
Toppen