Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sälja vin privat?!

Hej allihop!

Allt fler har sina egna vin källare nuförtiden, med detta så borde privat försäljningen öka!
Någon i Stockholms trakten som vill bli av med lite gamla/ nya goda saker kan väll säga till & Skicka PM!

Men staten säger väl ifrån som med allt annat eller har jag fel?

Mvh
Sean
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Sälja vin privat?!

seangustafsson skrev:
Hej allihop!

Allt fler har sina egna vin källare nuförtiden, med detta så borde privat försäljningen öka!
...

Men staten säger väl ifrån som med allt annat eller har jag fel?

Jo, enbart Systembolaget får sälja viner. Enda sättet att som privatperson sälja sina viner för reda pengar inom landet, är att göra det via Systembolagets auktioner (som ordnas av Auktionsverket på uppdrag av dem). I de flesta länder, d.v.s. utan monopol, är det tillåtet för privatpersoner att köpa, så om man åker till Danmark och gör upp affären där ska det gå bra.
Däremot tror jag inte att det möter några legala hinder att byta flaskor med varandra. Så man får t.ex. byta bort gamla flaskor mot nya årgångar, om man har kommit fram till att man inte gillar mogna viner.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Sälja vin privat?!

Systembolaget har ju öppet till 15 annars får du nog vänta till måndag.
 
Trådskapare
S
SV: Sälja vin privat?!

Skumpagne skrev:
Systembolaget har ju öppet till 15 annars får du nog vänta till måndag.

Försent, Får väl bli en pichon baron -99 i värsta fall, jag menar något gott måste man ju dricka en lördag!
 
Toppen