Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Salonprovning med middag på Operakällaren 2 mars.

SV: Salonprovning med middag på Operakällaren 2 mars.

Johan skrev:
Jo. Visst kan det verka töntigt och löjligt att betala så mycket för lite gammalt surt vin. Och för i stort sett alla vinvänner är det förstås helt ointressant. För dom som tyckte att det var värt det (vissa tog banklån och andra var miljardärer (från Ryssland till USA)) så fick dom uppleva två sanslösa middagar och tre extrema provningar med vin värt sammanlagt över en miljon SEK. Så alla gick därifrån som vinnare (utom en) förutsatt att man verkligen älskar vin och har råd förstås!

Och nu har samma gubbfan dessutom informerat om åtta stycken ytterligare extrema provningar med mogna viner! Fy Faglian vad eländigt för alla vinvänner..

Läs mer om den onödiga Salonprovningen i nya septembernumret av Livets Goda.

XOXO
Salon-Johan

Hej Johan och välkommen till forumet (vet att du varit registrerad ett tag men då detta var ditt första inlägg ville jag passa på) Jag får verkligen hoppas att inte vinet var surt. Det vore synd på så goda ärtor. Min erfarenhet av Salon med lite ålder brukar visa att det krävs just det för att vinet ska öppna sig, ålder. Och visst, jag skulle gärna druckit dessa viner i en vertikal men jag tycker fortfarande att det var väl dyrt, men som sagt det är min åsikt

Kul att att se vilka provningar ni kommer upp med. Till en ny medlem på forumet så får jag väl också slå ett slag för de provningar som vi brukar köra lite spontant där man tar med sig lite egna viner.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Salonprovning med middag på Operakällaren 2 mars.

Johan skrev:
Och nu har samma gubbfan dessutom informerat om åtta stycken ytterligare extrema provningar med mogna viner!

Vilka då och var finns infon om detta? Provningssajten tycks aldrig ha uppdaterats efter provningen i mars och din akademi-sajt säger fortfarande att den är under konstruktion och att man ska återkomma i februari 2012. :D
 
Toppen